| Golf.dk

Regelprøve

Velkommen til Dansk Golf Unions online regelprøve.

Der kan problemer med prøven med visse versioner af browseren Explorer. Prøv da evt. Chrome, Firefox eller Safari i stedet. 

Du skal i denne prøve besvare i alt 20 spørgsmål, som handler om de situationer, du kan komme i på en golfbane. Når du har svaret på alle spørgsmålene, vil du få besked om, hvilke spørgsmål du har besvaret forkert. Dernæst vil du blive bedt om at svare på de spørgsmål igen.

Når du har svaret rigtigt på alle spørgsmål vil dit resultat blive sendt til begynderudvalget i din golfklub, som nu kan se, at du har bestået regelprøven. Hvis du ikke er medlem af en klub kan du sagtens tage prøven for sjov.

Sæt kryds ved det rigtige svar. Du kan søge hjælp i ”Golfreglerne 2016” og andre Regelbøger.

Rigtig god fornøjelse med regelprøven.

Spørgsmål 1 af 20

Din bold er i en greenbunker. Da du slår den på greenen, kommer du til at ramme flagstangen. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 2 af 20

Der kommer hurtigere spillere bagfra. Hvor mange spillere skal de mindst være i gruppen, for at I skal lukke dem igennem?

Spørgsmål 3 af 20

Under en runde opstår der ventetid på 10. tee. For at udnytte tiden slår en spiller nogle bunkerslag til 9. green. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 4 af 20

Du vælger at starte hullet ved at spille en bold uden for teestedets grænser. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 5 af 20

En spillers bold er havnet under en busk. For bedre at kunne svinge tilbage sætter spilleren sin fod på en gren og presser den nedad. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 6 af 20

Hvorfra må man slå sit første slag på et hul?

Spørgsmål 7 af 20

En spiller har slået sin bold ned ad en skråning. Det er svært at få ordentligt fæste på skråningen, men ved at tage sin bag og lægge den under den ene fod, kan han bedre få balance og slå til bolden. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 8 af 20

Du skal putte på 4. hul. I stedet for et reelt slag fører du bolden med køllen. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 9 af 20

Hvornår bør man slå ud på et hul?

Spørgsmål 10 af 20

Din bold har fæstnet sig i sit eget nedslagsmærke på greenen. Du vælger at markere bolden og tage den op. Du reparerer nedslagsmærket og putter i hul med dit 3. slag. Hvor mange slag får du på hullet i slagspil?

Spørgsmål 11 af 20

Hvilken farve har en pæl, der afgrænser areal under reparation, typisk i Danmark?

Spørgsmål 12 af 20

Du er havnet i roughen, og umiddelbart foran din bold ligger der en grankogle. Du kan fjerne den, uden at din bold bevæger sig, og det vælger du at gøre. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 13 af 20

Hvornår må man slå en provisorisk bold?

Spørgsmål 14 af 20

Hvornår skal man rette nedslagsmærker op greenen?

Spørgsmål 15 af 20

Hvor mange gange må man markere og løfte sin bold på greenen?

Spørgsmål 16 af 20

En spiller finder sin bold i roughen. Hans køller er spritnye ud af indpakningen, og for ikke at beskadige køllen så mærker han efter med en hånd bag bolden, om der skulle ligge sten. Idet han gør det, bliver græsset mast fladt. Hvad er konsekvensen i sla

Spørgsmål 17 af 20

Din bold er landet på en forkert green. Hvad gør du i slagspil?

Spørgsmål 18 af 20

En spiller har slået lige kort af greenen og tænker, han kan putte den ind. Et godt stykke fra linjen til hullet er hans eget nedslagsmærke - stadig uden for greenen. Spilleren reparerer mærket og putter. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Spørgsmål 19 af 20

Hvad er straffen for at grounde køllen i en vandhazard i slagspil?

Spørgsmål 20 af 20

Da du dropper din bold, rammer den din egen bag. Hvad er konsekvensen i slagspil?

Tillykke du har svaret rigtig på alle spørgsmål.

Hvorfor tog du prøven?

Du har svaret rigtigt på af 20 spørgsmål

Tak for din besvarelse.

Desværre svarede du ikke rigtig på alle spørgsmål. Tryk på knappen "prøv igen", for at svare på de spørgsmål, som du ikke havde rigtige.

Du skal huske at svarer inden du fortsætter