Nyt projekt: Hver fjerde danske klub skal rekruttere ved hjælp af nyt værktøj | Golf.dk
Leadgenerering har vist sig at kunne tiltrække flere kvindelige spillere til golfklubberne.

Foto: Dansk Golf Union

Nyt projekt: Hver fjerde danske klub skal rekruttere ved hjælp af nyt værktøj

24/03 - 2021 | Claus Rødgaard Thomsen

Der findes sikkert stadig masser af mennesker, der tror, at afsenderen er kommet til at vælte noget ned over sit tastatur, når de ser ordet “leadgenerering” på deres skærm.

Men netop leadgenerering er noget, som rigtig mange danske golfklubber vil komme til at stifte bekendtskab med i år og næste år. Ambitionen er, at værktøjet i 2022 skal skaffe flere end 2.200 nye golfspillere i Danmark.

I alt 50 klubber får mulighed for at få støtte og rådgivning til denne digitale tilgang til at rekruttere nye golfspillere. Nogle klubber har allerede arbejdet med leadgenerering gennem virksomheden Funnel First, som også er samarbejdspartner på det nye to-årige projekt, som Dansk Golf Union gennemfører med støtte fra Danmarks Idræts Forbund.

- De klubber, der hidtil har arbejdet med det, har i snit har fået 28 nye medlemmer ad den vej. Det er nye medlemmer, som er fra klubbernes lokalområde, og som vi ikke tidligere har haft held med at kontakte. Halvdelen af dem er kvinder, hvilket er flere end normalt, siger Jonas Meyer, der er udviklingschef i Dansk Golf Union.

Men hvad er leadgenering?

Kort forklaret får golfklubben et antal nye kundeemner - eller “leads”. Det er personer, som på Facebook siger ja til et tilbud om at komme ned i den lokale golfklub og prøve kræfter med golf.

Typisk betaler et nyt kundeemne 299 kroner for et arrangement på tre timer.

- Der er en større grad af forpligtelse, når gæsten har betalt noget for at komme. Så kunderejsen ind i golfklubben er allerede mere interessant. Dem der kommer til arrangementerne er “varme emner”, som har tilkendegivet at golfsporten er attraktiv og kan opfylde værdier som er vigtige for dem, siger Sebastian Czyz Bendsen.

Han er udviklingskonsulent i Dansk Golf Union og tovholder på det to-årige projektforløb, som vil involvere 50 danske golfklubber.

Udviklingschef Jonas Meyer fortæller, at der sidste år blev rekrutteret 750 nye golfspillere alene via leadgenerering. Det tal skal hæves til 1.500 i år og til 2.250 i 2022.

- Golfklubberne er eksperter i at skabe gode oplevelser, og det kan de gøre i den her forbindelse, samtidig med, at de får nogen til at hjælpe sig med at finde dem, der gerne vil prøve sporten, siger Sebastian Czyz Bendsen.

Der er stadig mulighed for klubber for at deltage i rekrutteringsprojektet.

Det kræver dog også noget af klubben.

- Funnel First garanterer, at man får 25 leads om måneden. Vi anbefaler, at man arrangerer golfdage for 8-10 stykker ad gangen, hvilket betyder at klubberne skal lave en strategi for at optimere oplevelsen samt interessen for golf. Det betyder at der skal planlægges dage hvor der er tid med træneren, hvor restauranten er forberedt, hvis der er mad med i arrangementet, og hvor der er en/flere personer med fra begynderudvalget til at spille med gæsterne siger Sebastian Czyz Bendsen. 

Der er også nogle udgifter forbundet med at deltage for klubberne, som dog modvejes af indtægter fra deltagerne til rekrutteringsarrangementer samt støtte fra Dansk Golf Union i projektperioden.

Læs eventuelt mere om rekruttering med leadgenerering her

 

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Counter

  • Site Counter:3,159,552
  • Unique Visitor:177,613
  • Registered Users:166,736
  • Unregistered Users:31,300
  • Blocked Users:12,450
  • Published Nodes:16,323
  • Unpublished Nodes:316
  • Server IP:10.230.58.22
  • Your IP:34.204.185.54
  • Since:04 Aug 2020
  • Visitors:
    • Today:8,965
    • This week:96,843
    • This month:405,761
    • This year:3,160,204

Klik HER hvis du ønsker at slette alle cookies fra golf.dk