Nike lægger køllerne på hylden | Golf.dk

Nike lægger køllerne på hylden

04/08 - 2016 | Mikkel Ring Christensen

Onsdag aften kom en opsigtsvækkende nyhed fra Nike. Fremadrettet vil det verdenskendte sportsbrand fokusere på at producere sko og tøj til golfmarkedet, mens afdelingen for bolde, jern og køller vil blive afviklet. Det kommer som en konsekvens af, at mærket aldrig formåede at blive en favorit blandt forbrugerne trods kontrakter med nogle af spillets største navne.

Blandt andre Tiger Woods, Rory McIlroy, Brooks Koepka, Lucas Bjerregaard og Thorbjørn Olesen skal nu til at kigge sig om efter en ny udstyrssponsor, omend det kan være, de beholder det velkendte Swoosh på tøjet.

Det er i hvert fald tilfældet for Tiger Woods, som har været Nike Golfs frontfigur siden sin professionelle debut i 1996. De første år derefter spillede Woods med køller fra Titleist, men tidligt i det nye årtusinde var Nike klar med et fuldt sæt til den dominerende spiller. Projektet bliver nu lagt i graven, og dermed har den skadesplagede megastjerne fået mere end bare sin skrøbelige fysik at tænke over.

Sådan sagde Mark Steinberg, mangeårig agent for Woods, til Golf.com.

- Tiger og jeg har haft flere samtaler, om hvad vi skal gøre, og vi har lagt en organiseret plan. Planen er ro og genoptræning, og så tager vi det med udstyret til sin tid. Det vil jeg begynde at kigge nærmere på med det samme.

Nike er ikke den eneste store spiller, som er på vej ud af udstyrsmarkedet. I maj gjorde Adidas det klart, at de forsøger at sælge Taylormade fra. 

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer