Målrettede facebook-kampagner trækker hundredevis ind i golfklubberne | Golf.dk
Nye metoder - nye resultater. Golfklubber har held med at komme i kontakt med uopdagede grupper af potentielle golfspillere.

Foto: Ulrik Jantzen

Målrettede facebook-kampagner trækker hundredevis ind i golfklubberne

22/08 - 2019 | Claus Rødgaard Thomsen

Hvis mor eller far skal op ad sofaen og ud på golfbanen, skal hun eller han bare have et tilbud, der ikke er til at afslå.

Adskillige danske klubber er lige nu i gang med at rekruttere medlemmer via såkaldt leadgenerering.

- Der er flere klubber, som simpelthen ikke troede, at disse potentielle golfspiller var i deres lokalområde, fordi de tidligere har forsøgt mere traditionelle former for markedsføring uden at komme i kontakt med dem, siger Jonas Meyer, udviklingschef i Dansk Golf Union.

Kort fortalt går det ud på, at klubben bruger et firma til at lave fire kampagner på Facebook. To der er målrettet kvinder i lokalområdet og to målrettet mænd i lokalområdet.

Dem, der reagerer på Facebook-annoncen kommer ind på en hjemmeside, hvor man tilkendegiver sin interesse for at deltage i en golfdag i den lokale klub og betale 299 kroner for det.

Personerne bliver så kontaktet af klubben, som aftaler en dag, hvor den interesserede kan komme ud og prøve golf.

- Det er utrolig positivt at kontakte de personer som har vist interesse. De vil rigtig gerne prøve golf og er i bund og grund bare taknemmelige for at vi hjælper dem til at få det gjort - og at de betaler for dagen gør også at der er tale om en person med seriøs interesse for golfsporten, siger Jonas Meyer.

Betalingen fra gæsten er også med til at dække omkostningerne ved annoncering.

Firmaet Funnel First, som klubberne har brugt, tager 25.000 kroner for sit arbejde, men garanterer så til gengæld mindst 50 leads. Hvis kampagnerne ikke genererer 50 leads på to måneder, blive kampagnerne billigere for klubben.

Klubber som Mølleåen, Falster, Varde, Næstved, H.C. Andersen Golf, Skovbo og Asserbo har med stor succes fået kontakt til folk, som kan konverteres til medlemmer af klubben. 

Sammenlagt er der på et par måneder tale om flere hundrede mennesker.

Eksempelvis opnåede man i Mølleåens Golfklub 117 leads på halvanden måned, mens en mere afsides beliggende klub som Falster Golfklub på lidt over en måned fik kontakt med 52 mennesker, som gerne ville prøve golf.

- Det er stadig for tidligt at måle konverteringen fra gæst til medlem. Men den nuværende feedback fra de deltagende golfklubber er rigtig positiv, siger Jonas Meyer.

 

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer