Må en anden markere din bold? | Golf.dk

Må en anden markere din bold?

10/05 - 2017 | Claus Rødgaard Thomsen

Du ved sikkert, at det er tilladt at markere din bold på green, så du kan rense den, inden du putter.

Men må du gerne bede en anden markere din bold?

Hvad reglerne siger om det, og hvad du kan gøre, hvis din bold ligger i en andens puttelinie, forklarer Henrik Knudsen mere om i denne video.

User Comments:

  • @ Peter

    10/05 - 2017 | Andreas Hartø

    Faktisk begår Henrik intet regelbrud. Man må, som du rigtigt skriver, ikke teste overfladen på greens, men man må godt kaste bolden tilbage til medspilleren uden straf. Den var blevet "kriminel", hvis Henrik havde kastet bolden og kigget længe efter hvordan bolden trillede, men det er ret tydeligt at han bare kaster bolden tilbage og kigger væk. Altså ingen straf. Læs evt. mere her: bit.ly/2r1yWTW Andreas / DGU

  • Markering

    10/05 - 2017 | Peter Grünbaum

    Kære Henrik Efter min mening, overtræder du en regel ved at trille bolden hen til din medspiller, efter at du har markeret den. Dette er at teste hastigheden på green. VH Peter Grünbaum

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer