Klub rekrutterer på ny måde: - Det har været en imponerende oplevelse | Golf.dk
Næstved Golfklub har fået flere golfspillere via leadgenerering på facebook.

Foto: PR

Klub rekrutterer på ny måde: - Det har været en imponerende oplevelse

28/08 - 2019 | Claus Rødgaard Thomsen

Næstved Golfklub er en af de danske klubber, der har brugt såkaldt leadgenerering på facebook til at få fat i nye medlemmer.

Med god virkning.

- Det har været en imponerende oplevelse, siger Niels Midtgaard, der er golf manager i Næstved.

Klubben indgik i starten af august et samarbejde med virksomheden Funnel First, som satte en facebook-kampagne op.

Allerede dagen efter var der 6-8 stykker, som havde tilkendegivet interesse for at betale 299 kroner for en golfdag i Næstved Golfklub. Nu her, nogle uger senere, er det tal steget til 50.

- Formanden for vores begynderudvalg ringer til dem. Man skal være over dem med det samme, og folk er generelt imponerede over, at de hører fra os så hurtigt, udtaler Niels Midtgaard.

Af de 50 har de 35 allerede været ude i klubben og gennemføre en dag, hvor de får en times træning med pro’en, spiller par 3-banen og bagefter spiser frokost sammen.

Ti deltagere har allerede meldt sig ind i klubben, mens yderligere 10-15 stykker har givet tilsagn om, at de melder sig ind i 2020-sæsonen.

- Det har bestemt været en succesoplevelse i forhold til, hvad vi troede. De helt unge i vores klub sagde, at facebook var død. Men generationen over bruger facebook meget, siger Niels Midtgaard.

Han mener, at resultaterne er opnået på trods af, at tidspunktet ikke er optimalt her, når sommeren går på hæld. Derfor forventer Niels Midtgaard også, at man vil gennemføre et nyt forløb i foråret.

Han fortæller dog, at klubber der vil gøre noget lignende, skal gøre sig det klart, at det er en stor opgave for den person i klubben, der skal følge op på leads. Det er nemlig vigtigt at henvende sig til folk med det samme, de har tilkendegivet interesse. Og der skal hurtigt aftales en dag, hvor det passer folk at komme ud på banen.

Noget af det mest opløftende er, at de mennesker, som nu bliver golfspillere, er nogle, som klubben aldrig har kunnet få fat i før.

- Vi har lavet plakater og annoncer i avis og radio før uden at ramme dem. De her mennesker har næsen i telefonen. Når de har været ude og spille vores par 3-bane, så lægger de også et billede op af, at de har været ude og spille golf, lyder det fra Niels Midtgaard.

 

User Comments:

  • Dyrt

    29/08 - 2019 | Martin G. Riemenschneider

    Det lyder som en dyr løsning når man langt billigere selv kan lave facebook annoncering, hvor mange klubber har valgt det ?

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer