Indblik i den træning der ikke foregår på golfbanen | Golf.dk
Indblik i særlige golfrelaterede øvelser. Videoen er produceret af Sune Kærn fra Copenhagen Strength.

Indblik i den træning der ikke foregår på golfbanen

27/04 - 2021 | Magnus Ankerstrøm

Vi ved alle, at der skal bruges mange timer på golfbanens anlæg for kunne slå igennem som professionel. En anden og efterhånden lige så vigtig træning foregår med vægte og i træningscenteret.

Keen Bernberg er af de danske pro-golfere, der i øjeblikket kæmper for advancere på ECCO-touren og Nordic Golf League. 

I videoen ovenfor viser han nogle af de øvelser, der skal være med til at få ham til at performe endnu bedre. 

- Det er lidt af et nyt projekt. I år går samarbejdet meget ud på at få mig til at styrketræne kontinuerligt henover sæsonen. Det er altid nemmere at få trænet om vinteren, da man har masser af tid på en anden måde. Der står man ikke og skal præstere her og nu til en turnering. Førhen har jeg fået trænet henover vinteren og lige så snart sæsonen startede stoppede det stille og roligt. Nok fordi man har været bange for at være for øm til at præstere, forklarer Keen. 

Kan du se resultater af omlægningen af din fysiske træning? 

- Jeg kontaktede Sune efter jeg havde "stået stille" hele sæson 2020 PGA Covid-19. Jeg kunne simpelthen ikke få min driver op i fart. Den lå konstant på 112-113, og jeg vidste der lå mere i mig. Vi fik lagt en plan, hvor jeg godt kunne tænke mig at presse driveren forbi 120mph. Et mål lød at jeg på 7 uger gerne skulle ramme 120mph kontinuerligt. Vi vidste, at det var at presse citronen, men nogle gange skal man sætte barren højt for at kunne presse sig selv lidt mere. Allerede efter 3,5-4 uger var jeg oppe og kunne ramme 120mph. 

Sune Kærn, der er Keens personlige performancecoach i COPENHAGEN STRENGTH, fortæller at samarbejdet også har fokus på kondition og at minimere risikoen for skader og uddyber:  

- Jeg skræddersyr altid øvelser til den enkelte og deres mål. Videoen er et udklip af nogle af de øvelser Keen har haft i sit program siden februar for at hjælpe med at opbygge power, core styrke, stabilitet, koordination og hurtighed.

 

Herunder er listen med alle øvelserne fra videoen:

 

Rotations Chop (Keiser), 2-6 sæt á 3-6 gentagelser.

Stabilitets Chop (Keiser), 2-3 sæt á 6-15 gentagelser.

Eccentrisk Leg Curl - Slides, 2-4 sæt á 4-10 gentagelser.

Skulder Cirkler - Stabilitets bold,  2-3 sæt á 6-15 gentagelser.

Drop Squat til Lateralt Bound, 1-3 sæt á 2-5 gentagelser hver vej.

Speed Ladder, Hofte Rotation, 1-3 sæt á 1-4 ture gennem stigen.

 

Øvelserne ovenfor går igen for flere af de golfspillere som træner i COPENHAGEN STRENGTH, og du kan finde mere på Instagram og Linkedin @COPENHAGENSTRENGTH og @coachsunekaern.

Hvis Sune Kærn virker bekendt, kan det være fordi, at vi også bragte en særlig serie af videoer sidste vinter med fysisk træning til golfspillerne. Dem kan du søge frem i vores videoarkiv her.    

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Counter

  • Site Counter:3,623,721
  • Unique Visitor:193,884
  • Registered Users:170,767
  • Unregistered Users:31,690
  • Blocked Users:12,477
  • Published Nodes:16,626
  • Unpublished Nodes:327
  • Server IP:10.230.58.21
  • Your IP:35.175.212.130
  • Since:04 Aug 2020
  • Visitors:
    • Today:6,981
    • This week:111,931
    • This month:458,770
    • This year:3,624,554

Klik HER hvis du ønsker at slette alle cookies fra golf.dk