Hvis din bold måske er i et strafområde | Golf.dk

Hvis din bold måske er i et strafområde

14/12 - 2018 | Andreas Hartø

Hvis du er i tvivl om din bold er i et strafområde, er der flere ting du skal være opmærksom på. Henrik Knudsen gennemgår de ting her.

User Comments:

  • Provisorisk bold og strafområde

    23/12 - 2018 | Karsten Duus

    Videoen behandler en ofte forekommende situation, men også en situation, der er regelmæssigt udfordrende. Det er derfor vigtigt, at have tungen lige i munden, og det har videoen ikke! (Jeg håber så, at jeg har det ..) I første del af videoen erklæres der tvivl om teeslaget er endt i et strafområde eller ej - men Henrik Knudsens efterfølgende sætninger kan misforstås i retning af, at man har flere muligheder end reglerne reelt giver. I den konkrete situation skal man "naturligvis" spille en provisorisk bold, Og det er en god ide, for hvis ikke man finder finder den første bold, skal man tilbage på teestedet for at sætte en ny bold i spil. Med en provisorisk bold i spil, har man 3 min (efter søgningen er begyndt) til at finde den første bold enten udenfor eller indenfor strafområdet - og finder man den ikke - er den provisoriske bold, bolden i spil. Med andre ord: 1) Man afklarer på teestedet om det er en "kendsgerning eller så godt som sikkert" at bolden er i strafområdet. I det tilfælde må man ikke spille en provisorisk bold. På vejen frem mod strafområdet, må man gerne se efter sin første bold, men man må ikke LEDE efter den udenfor strafområdet, for i det øjeblik man gør det, har man sået tvivl om bolden er i strafområdet, og så kan man ikke dømme bolden i strafområdet, hvis ikke man finder den der, 2) Hvis der er tvivl om bolden er i strafområdet, spiller man en provisorisk bold, og man kan herefter lede efter den første bold både udenfor og i strafområdet, men bolden skal findes i strafområdet for at man kan gå frem efter mulighederne i regel 17 - ellers bliver den provisoriske bold, som sagt, bolden i spil. Det ligger i sagens natur, at det ville være rart at kunne spille på begge heste. Både at kunne lede efter sin bold, og hvis ikke man finder den, dømme den tabt i strafområdet. Jeg tror alle golfere både har tænkt tanken selv.. og i alt fald oplevet at andre har ageret sådan. Men det kan og må man altså ikke! Jeg vil derfor opfordre Golf.dk til at revidere videoen med Henrik Knudsen, så det står lysende klart.

  • Fejl i videoen “Hvis din bold måske er i et strafområde”

    17/12 - 2018 | Michael Svarø

    Henrik Knudsen siger i denne video: “... kun slå provisorisk bold hvis den første er out of bounds eller kan være mistet i et område uden for et strafområde...”. Man kan ikke slå en provisorisk bold, hvis den første bold ER out of bounds, men kun hvis den kan være out of bounds ? Denne video har der være skrevet om under "Debat" og jeg har set at videoen er blevet rettet, men kan ikke længere finde den.

  • Bold måske i strafområde

    15/12 - 2018 | Søren Bollerup Hansen

    Det er vel sådan at hvis man slår en provisorisk, så har man indirekte oplyst at det ikke er overvejende sandsynligt at den er i strafområde. Derfor skal bolden findes i strafområde hvis man skal gå frem efter denne regel. Hvis bolden ikke findes er der tale om lost Ball.

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer