Golfsporten står samlet i kampen for at minimere spredning af corona | Golf.dk
Det vil ikke være muligt at spille golf det næste stykke tid.

Foto: Ulrik Jantzen

Golfsporten står samlet i kampen for at minimere spredning af corona

20/03 - 2020 | Claus Rødgaard Thomsen

Golfsportens danske interesseorganisationer bakker op om, at al træning og spil i de danske golfklubber bliver sat på pause.

- Det betyder meget for os, at vi i en ekstremt svær situation har kunnet regne med opbakning fra resten af golfsporten. Ved at stå samlet kan vi nemmere tage et samfundsansvar som sport, og vi kommer bedre ud på den anden side, når vi igen skal til at spille golf, siger Lars Broch Christensen, der er formand for Dansk Golf Union.

Sammen med den øvrige bestyrelse i Dansk Golf Union besluttede han tirsdag at anbefale en lukning af golfbaner, træningsfaciliteter og klubhuse - indtil videre til den 30. marts.

Beslutningen har efterfølgende mødt opbakning fra landets trænere/pro’er (PGA of Denmark), golfklubbernes administrative personale (GAF), greenkeeperne (DGA) samt Danmarks Idrætsforbund (DIF).

-  Vi forstår og bakker op om Dansk Golf Unions anbefaling om at lukke baner og træningsfaciliteter ude i golfklubberne. Selv i forsamlinger med under ti deltagere skal man være opmærksom på en række forhold, heriblandt deltagernes alder. Det giver god mening, at Dansk Golf Union ønsker at tage ansvar ved at anbefale, at man stopper med at spille golf for nu, udtaler Morten Mølholm Hansen, direktør for Danmarks Idrætsforbund, med henvisning til, at golfsporten har mange ældre udøvere, som kan være særligt sårbare overfor coronavirus.

DGU-formand Lars Broch Christensen betoner, at det har været en vanskelig beslutning. Blandt andet fordi Dansk Golf Union med sin anbefaling delvist lægger sig på en strammere linje, end myndighederne forlanger.

Reaktionerne fra danske golfspillere- og klubber er kommet prompte. En del golfspillere er frustrerede over, at de ikke kan spille golf. Andre udtrykker opbakning til beslutningen - nogle af dem havde allerede inden tirsdag opfordret til, at man lukkede banerne.

- Det er vigtigt for os at sige, at vi fuldt ud forstår og deler folks frustrationer, og vi anerkender, at der findes argumenter for fortsat at kunne spille golf. I sidste ende har vi dog vurderet, at det større hensyn til samfundet må være det vigtigste lige nu. Og selv golf med restriktioner medfører situationer med smittefare ude på golfbanerne, siger Morten Backhausen, direktør i Dansk Golf Union.

Han fortæller, at Dansk Golf Union løbende vil informere om enhver udvikling i coronakrisen, som berører golfsporten i Danmark.

 

User Comments:

  • Er det nu rigtigt??

    24/03 - 2020 | Hasse Gårde-Askmose

    Jeg sætter desværre et stort spørgsmålstegn ved rigtigheden af den udmelding, der fremgår fra DGU. Er der en mulighed for, at vi tvivlere kan få en henvisning, så vi ved selvsyn kan konstarere, at det er os, der er galt på den???

  • Hvad bilder de sig ind?

    22/03 - 2020 | Jørgen H. Andersson

    hvad i al verden bilder de sig ind. DGU ejer sku da ikke klubberne, og har INTET med dem at gøre andet en at arrangerer diverse turneringer. Så hvis man skal være læge eller noget i den retning skal man blot få sig et job hos DGU og så er du lige pludselig blevet læge og ved alt det som eksperterne har studeret i mange mange år. mon ikke de herre hos DGU burde udskiftes

  • Censur

    22/03 - 2020 | Dennis Lippert Holm

    Kan det virkelig passe at I er begyndt at censurere kritiske opslag og medlemmer både her og på jeres facebook side?

  • En farlig sport ??

    22/03 - 2020 | Jan Thylkjær

    Jeg acceptere til fulde, at vi alle har et fælles ansvar, både moralsk og etisk i denne svære tid. Derfor skal vi alle også opføre os i overensstemmelse med de regler og påbud, som vores fælles myndighedder opstiller. Det er altid svært, at tænke alle mulige og umulige samkvem ind i disse henstillinger, det respektere jeg også. Men at Golf - Tennis - Cykling - Kano - Kajak - Skydning og en masse andre udendør aktiviteter, som i princippet dyrkes som enkelt mands sport er så farligt, jeg har svært ved at forstå. At golf sporten er for gamle og svagelige, er måske også lidt af en nedgørelse, jeg accepter at der er mange med en høj alder, men at de er svagelige ved jeg nu ikke....! Sætter disse få forhold ind, i hvordan reglerne er opsat for vores fælles samvær, når vi er ude at handle i den lokale dagligvarer butik, syndes jeg det måske er lidt ude af sammenhæng. I butikken skal der være ca 4 kvm til rådighed pr. kunde under tag. Alle må komme, barn ung, voksen, ælder, gamle, om de er meget eller let smittet (ingen kan se det) eller bare er syge, bare de viser respekt. Her er ingen maske regler eller afvisning ved døren og kontanter bruges som intet var hent. Blot en tanke ....! Måske er en 4 bold på en golf bane i frisk luft (Et par 3 hul 400 kvm) et mere sikkert sted, end at købe en liter mælk. Med ønske om at vi alle kommer godt igennem, den fælles fjende, i sund fornuft.

  • Vi er sunde og fornuftige.

    22/03 - 2020 | Aage Andersen

    Jeg finder det stærkt kritisabelt, at DGU tilsyneladende mener at dets medlemmer ikke kan passe på sig selv. Iht. til pressens udtalelser vil det ifølge DGU være svært, at ikke kunne holde de anbefalede 1-2 meters afstand ved Tee steder og på og omkring greens. Har i set hvor meget plads der? Dette kan sagtens lade sig gøre med lidt omtanke. En anden begrundelse er ifølge DGU, at der er mange ældre medlemmer. Dette er selvfølgelig korrekt, men langt de fleste er friske og sunde ellers vil vi nok ikke kunne klare at gå 18 huller. DGU kunne anbefale, at personer der har skrøbeligt heldbred bør holde sig hjemme. Det tror jeg faktisk de selv allerede kan vurdere og tager deres forholdsregler. Jeg håber så inderligt at DGU ændrer deres beslutning om at anbefale klubberne at lukke banerne. Vi har alle godt af, at komme ud i den friske forårsluft for at forbedre vores immunforsvar.. Dette er stærkt anbefalet af mange eksperter bl.a. Peter Qvortrup Geisling og Bente Klarlund Pedersen .https://www.dr.dk/nyheder/indland/overlaege-opfordrer-til-motion-under-coronakrisen-saadan-paavirker-14-dages

  • Rigtig beslutning

    22/03 - 2020 | Hans Chr. Nielsen

    Selvfølgelig skal vi lukke . DGU har taget den rigtige beslutning. Den sundhedsfaglige pointe er at vi bliver hjemme, for at reducere smitten, og derfor skal vi være solidariske over for de andre sportsgrene

  • Spørg Sundhedsstyrelsen hvis I er i tvivl.

    21/03 - 2020 | Hilmar Laursen

    Jeg tænker, at golfklubberne burde spørge Sundhedsstyrelsen, hvis de er i tvivl, så de kan få et fagligt grundlag for at træffe den bedste beslutning, som ellers let kan blive truffet på baggrund af ubegrundet frygt. Jeg hæfter mig ved, at begrundelsen fra DGU handler om, at de er i tvivl, og hvis man er det, så skal man følge tvivlen. Det kan jeg godt følge.......Men jeg tænker, at vi så også kan spørge fagfolk (Sundhedstyrelsen), når vi selv er i tvivl, så vi kan handle på baggrund af viden. Så hvad siger Sundhedstyrelsen? Er der nogen grund til at lukke golfbanerne? Mvh Hilmar Laursen. (Lemvig/Holstebro).

  • Sund fornuft??

    21/03 - 2020 | Christian Krarup

    Jeg kunne ikke være mere enig. Vi bliver anbefalet at gå en tur. Det er jo netop det vi gør i golf. Hvad er der sket med den sunde fornuft og tillid til sine med mennesker. Det er vel ikke meningen at alt skal gå i stå. Jeg er sikker på alle overholder de retningslinjer der er givet. Kom nu!

  • Klubber der ikke bakker op.

    21/03 - 2020 | Inge Krøger

    Kære golfunion, det er uforståeligt for mig, hvordan det kan forekomme at der er golfklubber der trodser alt hvad alle andre borger i Danmark skal bakke op om. Det er understreget af alle myndigheder, regeringen, folketinget og regenten. Det er et skamfuldt tiltag og dette kan ende med, at vi alle får forbud mod at gå ud overalt. Det kan vi ikke være bekendt, det er hensynsløst og tankeløst.

  • Rigtig beslutning

    21/03 - 2020 | Hans Chr. Nielsen

    Selvfølgelig skal vi lukke banerne. DGU har taget den rigtige beslutning. Den sundhedsfaglige pointe er at vi bliver hjemme, for at reducere smitten, og derfor skal vi også være solidariske over for andre sportsgrene og passe på samfundets svage borgere.

  • Golf er ikke en kontakt-sport

    21/03 - 2020 | Jan Pedersen

    Mit indtryk af DGU’s retningslinier er, at de vil stå "rene" mht at vise solidaritet overfor andre sportsgrene og ikke vil blive sat i et dårligt lys, når krisen er ovre. Modsat en masse andre sportsgrene er golf IKKE en kontaktsport, hvor smittefare er sandsynlig. Hvis vi ikke må spille golf-med sund fornuft-hvad så med f eks mountain-bikere, cykelryttere, motionsløbere?? I firbolde, med god afstand kan jeg ikke se faren ved det. Som andre har nævnt: Lad flaget stå i, saml ikke medspillerens bold op i buskadset, ingen uddeling af "små skarpe" eller andet under runden. Brug handsker på begge hænder. Undgå kø ved tee-sted (det gør de fleste i forvejen) Spring "hul 19" over efter matchen. Det er farligere at handle ind i Rema 1000

  • Golf er ikke en kontakt-sport

    21/03 - 2020 | Jan Pedersen

    Mit indtryk af DGU’s retningslinier er, at de vil stå "rene" mht at vise solidaritet overfor andre sportsgrene og ikke vil blive sat i et dårligt lys, når krisen er ovre. Modsat en masse andre sportsgrene er golf IKKE en kontaktsport, hvor smittefare er sandsynlig. Hvis vi ikke må spille golf-med sund fornuft-hvad så med f eks mountain-bikere, cykelryttere, motionsløbere?? I firbolde, med god afstand kan jeg ikke se faren ved det. Som andre har nævnt: Lad flaget stå i, saml ikke medspillerens bold op i buskadset, ingen uddeling af "små skarpe" eller andet under runden. Brug handsker på begge hænder. Undgå kø ved tee-sted (det gør de fleste i forvejen) Spring "hul 19" over efter matchen. Det er farligere at handle ind i Rema 1000

  • DGUs anbefalinger overgår åbenbart Statsministerens

    20/03 - 2020 | Anna von Lowzow

    Med mindre DGU ved noget, som den danske Stat/Sundhedsstyrelsen ikke ved, så er DGU gået væsentlig videre i deres anbefaling om at lukke golfbanerne i Danmark end Staten påbyder. DGU skulle hellere være konstruktive og hjælpe klubberne med at udstikke retningslinjer for medlemmernes brug af egen bane. Det er ikke særligt svært. Allerede af den grund, at når man besøger et supermarked, skal man have fire m2 til rådighed for at overholde statens regler. Det er ikke noget problem på en golfbane, hvor alle i øvrigt kan gå en tur, hvis de har lyst. Så hvorfor forhindre dem i at lægge en bold og slå til den? Så derfor til DGU: Kom nu i det konstruktive mode i stedet for at klappe Jer selv på skulderen for totalt at overreagere - tænk på alle de små klubber rundt i om landet, der overhovedet ikke er i nærheden af at have de problemer, som DGU henviser til i forhold til nogle få meget eksponerede golfklubber. I stedet for “better safe than sorry” make these instructions and hurry. Anna von Lowzow, medlem af Norddjurs 76-23

  • Blokhus Golfklub

    20/03 - 2020 | Tore Holmsted Brus Jensen

    Dette er et nyhedsbrev fra Dan Stage, Blokhus Golfklub og det er sgu befriende at der er nogle der ikke bare lukker fordi nogle i DGU mener at vide bedre end alle andre, inklusiv sundhedsstyrelsen. Kære alle "Hvis du er rask og frisk og ikke har nogen symptomer, vil en runde golf kun gavne i denne tid, hvor vi alle opholder os mere inde bag vores egen dør end nogensinde før." Sådan skrev vi for en uge siden på golfcentrets hjemmeside, og samme besked sendte vi ud til alle jer medlemmer i et nyhedsbrev. Stor var vores forundring, da vi tirsdag aften modtog DGU's anbefaling til alle landets golfbaner om at lukke. Efter vores opfattelse kunne dette budskab ikke udledes af Sundhedsstyrelsens råd og påbud på pressekonferencen samme aften. Undertegnede har derfor kontaktet Sundhedsstyrelsen for at få kastet et sundhedsfagligt lys over sagen. Svaret, vi fik, var meget entydigt: Der er ingen grund til at lukke banen - tværtimod. Golf indebærer ikke fysisk kontakt, der er tale om en udendørsaktivitet, og spillerne er spredt over et stort område. Rådgiveren fra Sundhedsstyrelsen sagde, at ”det svarer til at gå en tur i skoven”. Sundhedsstyrelsen anbefaler - nu som altid - frisk luft og daglig motion, men man skal selvfølgelig huske, at de generelle anbefalinger om afstand og hygiejne også gælder udendørs. På baggrund af dette meget klare svar fra sundhedsmyndighederne vil banen fortsat være åben. Vi tager faren for smittespredning meget alvorligt. Derfor har vi iværksat en række tiltag, som du kan læse om nedenfor. På vegne af bestyrelsen i Blokhus Golfklub samt Blokhus Golfcenter sender jeg de bedste hilsener Dan Stage

  • Enig - Åbn nu de baner

    20/03 - 2020 | Michael Axelsen

    Hans - Erik Funch Andersen du kommer vist ikke særlig meget på golfbanerne? De fleste medlemmer er nok fra før curling blev opfundet :-) Og Karsten Duus hvornår har de andre sportsgrene været solidarisk med golfsporten? Jo vi er særlige, heldigvis, Vi kan overholde de udstukne regler som en af de få sportsgrene. Mange, rigtig mange, er uforstående overfor DGUs anbefalinger. Meget forståelig. Her havde golfsporten en gylden mulighed for også at markedsføre sig og sandsynligvis endda kunne hverve medlemmer, uden at træde ved siden af dekreterne fra Mette Frederiksen. En positiv historie i disse tider. Få frisk luft, motion og lav noget sjovt samtidig uden risiko. Det kan stadig nåes, DGU/Lars Boch Christensen. Åbn banerne og markedsfør det over for omverdenen, så folk ved vi eksistere når Corona tidsalderen er overstået. Føtex må lukke 400 ind i de fleste butikker på en gang. Det er 100 gange flere end normalen i en golf bold. Hvor er smittesprednings risikoen størst? Samfundssind??

  • Egoisme vs. samfundssind

    20/03 - 2020 | Michael Laustsen

    Ufatteligt at så mange golfspillere ikke har forstået alvoren. En overvejende del af DGU medlemmer er aldersmæssigt i risikogruppen, men er åbenbart s... ligeglade - med sig selv og andre. Det minder lidt om de golfspillere, der år efter år ikke kan forstå, at banen først bliver åbnet med sommergreens, når greenkeeperen har taget beslutningen. For de ved jo bedre, og bryder sig ikke om at andre tager beslutninger som begrænser dem. Fat det nu; Denne gang er det alvor.

  • Øv øv

    20/03 - 2020 | Kent Andersen

    Øv vi ikke kan spille og gå en pragtfuld tur på vores fantastiske bane, her på Møn. Vi må nøjes med en tur sammen med alle andre gennem Hovedgaden, eller vi kan køre til de klubber hvor man godt kan spille og betale greenfree, men ærlig talt, ønsker jeg ikke af støtte sådant et foretagende, der burde være klare retningslinjer klubberne imellem, hvorfor skal andre klubber tjene på andres ulykke, er det min klub eller jeg selv der er forkert på den, af følge DGU retningslinjer uanset hvor uenig man kan være, eller er det de klubber som træder lidt ud af fællesskabet og holder banen åben, der er lidt forkert på den, eller er det helt op til den enkelte klub hvorvidt man vil efterkomme DGU anbefaling

  • Øv øv

    20/03 - 2020 | Kent Andersen

    Øv vi ikke kan spille og gå en pragtfuld tur på vores fantastiske bane, her på Møn. Vi må nøjes med en tur sammen med alle andre gennem Hovedgaden, eller vi kan køre til de klubber hvor man godt kan spille og betale greenfree, men ærlig talt, ønsker jeg ikke af støtte sådant et foretagende, der burde være klare retningslinjer klubberne imellem, hvorfor skal andre klubber tjene på andres ulykke, er det min klub eller jeg selv der er forkert på den, af følge DGU retningslinjer uanset hvor uenig man kan være, eller er det de klubber som træder lidt ud af fællesskabet og holder banen åben, der er lidt forkert på den, eller er det helt op til den enkelte klub hvorvidt man vil efterkomme DGU anbefaling

  • Overlad sundhedsanbefalinger til de professionelle

    20/03 - 2020 | Michael Wahlberg

    DGU har valgt at demonstrere solidaritet med andre sportsgrene, som er blevet lukket ned af myndighederne. Det er ikke DGUs opgave, jeres opgave er at varetage medlemmernes interesse. Det er OK, at I grundet manglende sundhedsmæssige kompetencer vælger en løsning, som er på den sikre side. I bør imidlertid følge op på, om det nu også er den bedste beslutning I har taget. Kontakt derfor Sundhedsstyrelsen og bed dem om en anbefaling. Jeg ved, at de har travlt, men måske de kunne afsætte 1/2 time til at hjælpe, så vi undgår at genere en masse golfspillere til ingen verdens nytte. Med venlig hilsen Michael 163-1372

  • Overlad sundhedsanbefalinger til de professionelle

    20/03 - 2020 | Michael Wahlberg

    DGU har valgt at demonstrere solidaritet med andre sportsgrene, som er blevet lukket ned af myndighederne. Det er ikke DGUs opgave, jeres opgave er at varetage medlemmernes interesse. Det er OK, at I grundet manglende sundhedsmæssige kompetencer vælger en løsning, som er på den sikre side. I bør imidlertid følge op på, om det nu også er den bedste beslutning I har taget. Kontakt derfor Sundhedsstyrelsen og bed dem om en anbefaling. Jeg ved, at de har travlt, men måske de kunne afsætte 1/2 time til at hjælpe, så vi undgår at genere en masse golfspillere til ingen verdens nytte. Med venlig hilsen Michael 163-1372

  • Hysteri.....!

    20/03 - 2020 | Jan Sander Hansen

    Dansk Golfunion Anbefaler at man lukker Klubhuse, Træningsfaciliteter og Golfbaner. Klubhus og træningsfaciliteter kan jeg jo godt følge. Men helt ærlig myndighederne har sat en grænse for forsamling på 10 personer. Det gælder indendørs som udendørs. Undskyld mig men hvor i ligger det farlige i at gå rundt på en golfbane mand og kone eller alene. Man befinder sig udenfor på et kæmpe stort område. Man vil næppe komme tættere på andre mennesker end 100 m. Man bestiller tid i golfbox på nettet hjemmefra. Man spritter sine hænder af. Man køre direkte hjemmefra til banen Pakker sit grej ud af bilen, går til Tee 1. Slår ud og går i 4 timer i frisk luft man har handsker på man bruger kun sit eget grej. Man putter med flaget i, man samler sin bold op med handsker på. Når man er færdig med runden, går man hen til sin bil. Ligger sit grej ind i bilen. Spritter sine hænder af og sætter sig ind i bilen og kører hjem. Hysteri.......!

  • Overreaktion

    20/03 - 2020 | Jens Hjortkjær

    Mange gode og fornuftige indlæg som klart stiller DGU’s forfejlede anbefaling om at lukke golfbanerne i det rette lys, nemlig at det er en beslutning, som er taget med det formål at man over for den ikke-golfspillende del af befolkningen vil vise et såkaldt solidarisk samfundssind! Det groteske i beslutningen tydeliggøres ved bemærkningen om at man gerne må gå de 18 huller for motionens skyld, bare man ikke har golfgrejet med! Helt ærligt, DGU! Kan I ikke se det groteske i jeres beslutning? Godt, at Royal Golf og andre nordsjællandske golfklubber ikke er hoppet på den galej

  • Indsendt kommentar kommer ikke på trods bekræftelse heraf

    20/03 - 2020 | Jørn Ravn

    Jeg har indsendt kommentar idag, og fået bekræftet at den offentliggøres, men her flere timer efter er den ikke på. En masse andre indlæg må også være blokeret, for der er kun få indlæg idag, og ingen siden jeg indsendte mit. Det er jo ikke så godt hvis DGU på den måde undertrykker debatten, men så dybt tror jeg ikke I falder, trods jeres forkerte og grundløse beslutning om lukning af baner.

  • Dobbeltstandarder hos DIF

    20/03 - 2020 | Svend Aage Nielsen

    Det er interesssant at DIF ved Morten Mølholm Hansen bakker op om at begrænse golfspilleres adfærd, selv om adfærden ligger klart indenfor de sundhedsfaglige anbefalinger. Angiveligt for at golfsporten skal være solidarisk med resten af sportsverdenen. Samtidigt fastholder DIF, at sende atleter til OL, hvor der vil kunne skabes en verdensomspændende smittekæde blandt både atleter og tilskuere. Oven i købet med atleter, som ikke kan forberede sig bare nogenlunde rimeligt. Må man i al fredsommelighed bede DIF om at forholde sig til egne udfordringer uden at blande sig, hvordan klublivet i golfklubberne kan gennemføres med mindre smitterisiko end at gå i byggemarkedet eller havecentret, De har nemlig stadig åbent.

  • Splittede Golf-bestyrelser

    20/03 - 2020 | Hans Jørgen Ovesen

    Som hovedorganisation for golfklubber i Danmark burde DGU være et samlende organ for alle deres medlemmer. Som medlem af bestyrelsen i en golfklub har jeg på allernærmeste hold oplevet, hvordan DGUs helt uforståelige beslutning om lukning af klubber tværtimod har været med til at splitte deres medlemmer. Det har garanteret krævet mange diskussioner i diverse bestyrelser inden man af "politisk korrekte" hensyn vedtog at lukke en klub, selvom det overhovet ikke kan begrundes rent sundhedsfagligt. Dette fremgår tydeligt af mange andre indlæg. Så jeg kan som andre kun opfordre DGU til at indrømme deres fejl og udsende en ny anbefaling til deres medlemsklubber.

  • Helt forkert!

    20/03 - 2020 | Brian Mosgaard

    Jeg håber at DGUs Bestyrtelse skynder sig at rette deres fejl, at lukke banerne. De folk der er udsatte er vel fornuftige mennesker og er gået i frivillig karantæne "som der er anbefalet" og de har vel ikke noget imod at andre mødes til en 2 bold, da det jo er voksne og fornuftige mennesker, som kan tage deres egne beslutninger.

  • Følg pengene

    20/03 - 2020 | John Juhl

    Når noget er svært at finde fornuften i, her i verden, så skal man blot følge pengene - så støder man hurtigt på svaret. 1. Der er jo en vis reklameværdi i at "please" - og tilsvarende dårlig reklame vil det være, hvis golfsporten "giver solidariteten en finger" 2. Man sparer sandsynligvis et anseeligt beløb på, ikke at skulle vedligeholde anlæggene, her i det spæde forår, hvor underlaget måskeeee ikke helt er klart til de mange "fat-shots" 3. Gennemsnitsalderen i golf er så høj, at langt de fleste vil være i risiko-zonen - hvilket jo kan blive et eventyr for det i forvejen vigende medlemstal - og det ovenstående er selvsagt ironi - lad os bare læne os tilbage, hjælpe hvor vi kan, og vente. Som gammel hestemand, så ved jeg, at selv den mest løbske hest, til sidst bliver træt, og standser - men at forsøge at standse den, mens der er mest fart på, er ganske håbløst - man kan i bedste fald forsøge at styre den. - og verden er løbsk i disse dage ! Så lad os alle smile til hinanden, på afstand ! John Juhl.

  • Stor og Større fejl

    20/03 - 2020 | Flemming Andersen

    beslutningen om at lukke golfbanerne er skudt langt over mål og er en stor fejl - men større fejl er det ikke at indrømme at man tilsyneladende har begået den fejl at overfortolke sundheds myndighedernes anvisning. Det er forholdvis nemt at lægge begrænsninger ind for brugen af banerne og anbefalinger til adfærden ude på banerne - så kan klubberne selv udmønte disse anbefalinger.

  • DGU tager desværre fejl.

    20/03 - 2020 | Benny Jarl Lenskjold

    Hvis DGU havde troet at golfspillerne ville stå sammen og udvise ordentlighed i en svær periode, så har de taget gevaldigt fejl. Det ville være Danmarks historie, hvis det skulle ske. Da det er individuel sport, er der ca. lige så mange meninger, som der er medlemmer. Og ta' endelig ikke fejl, enhver mener lige præcis deres mening er den rigtige. Personligt kan jeg kun give flere af de indlæg ret i, at hvad skulle der dog ske ved vi venter til mandag den 30.03 eller et par uger senere. Måske man skal tænke over hvordan smitten spredes? I gennemsnit berør man sit ansigt 23 gange i timen, 44% af gangene er det i din næse, øjne eller mund. Tager vi det antal ud på en golfrunde i en to-bold, som antagelig tager 3 1/2 time er det 80-81 berøringer i ansigtet og 35-36 gange i mund, næse eller øjne, altså de antal gange det potentielt kan smitte. God tur til de, som mener det er det værd.

  • Åbenlys forkert beslutnig

    20/03 - 2020 | Dennis Lippert Holm

    Beslutningen er sikkert taget i god mening men den er bare forkert og DGU har glemt hvem de repræsenterer.....en interesseorganisation for deres medlemmer, altså os golfspillere. Bare tag et kig i jeres formålsparagraffer: Stk. 1 DGU´s formål er som interesseorganisation for DGU´s medlemmer at virke for golfspillet. DGU skal arbejde for udbredelse og forbedring af muligheder for udøvelse af alle DGU's aktiviteter i Danmark for såvel bredden som eliten, alt under rimelig hensyntagen til natur og miljø. Lad være med at kloge jer i sundhedsrisici i forbindelse med coronavirus. Overlad trygt dette til myndighederne, altså regeringen og sundhedsstyrelsen. Få nu ændret denne beslutning og lav nogle fornuftige tiltag, såsom længere tid mellem tee times, efterlad flag i hullerne osv. Og selvfølgelig burde ikke prøve manipulere golffolket med disse tåbelige artikler. der beskriver hvor stor opbakning i har. Det er jo revident fra de mange sociale medier, at I ikke har jeres medlemmer bag jer!

  • Corona-hotline fuldt forsvarligt at spille golf

    20/03 - 2020 | Jørn Ravn

    DGU bygger sin anbefaling om lukning af golfbaner på, at de er i tvivl om smittefaren, derfor siger de luk. Men de kunne have gjort sig den lille anstrengelse at spørge eksperterne. De er nemlig ikke i tvivl. Jeg ringede til Corona-hotline, hvor medarbejderen undersøgte spørgsmålet hos eksperten i baglandet, og det klare svar var, at det er fuldt forsvarligt at spille golf, hvis man overholder de generelle retningslinier om bl.a. håndhygiejne og at holde afstand. DGU har selv fortalt os at golf er sundt. Det er helt rigtigt og i særdeleshed nu, hvor det er vigtigt at folk kommer ud og kan foretage sig meningsfulde ting. Alt hvad der kan gavne folks mentale og fysiske velbefindende skal selvfølgelig opretholdes, når det kan ske fuldt forsvarligt. DGUs anbefaling er derfor slet ikke udtryk for samfundssind men for uvidenhed. Det skader mere en det gavner.

  • Hysteri.....!

    20/03 - 2020 | Jan Sander Hansen

    Dansk Golfunion Anbefaler at man lukker Klubhuse, Træningsfaciliteter og Golfbaner. Klubhus og træningsfaciliteter kan jeg jo godt følge. Men helt ærlig myndighederne har sat en grænse for forsamling på 10 personer. Det gælder indendørs som udendørs. Undskyld mig men hvor i ligger det farlige i at gå rundt på en golfbane mand og kone eller alene. Man befinder sig udenfor på et kæmpe stort område. Man vil næppe komme tættere på andre mennesker end 100 m. Man bestiller tid i golfbox på nettet hjemmefra. Man køre direkte hjemmefra til banen. Spritter sine hænder af. Pakker sit grej ud af bilen, går til Tee 1. Slår ud og går i 4 timer i frisk luft man har handsker på man bruger kun sit eget grej. Man putter med flaget i, man samler sin bold op med handsker på. Når man er færdig med runden, går man hen til sin bil. Ligger sit grej ind i bilen. Spritter sine hænder af og sætter sig ind i bilen og kører hjem. Hysteri.......!

  • Hysteri.....!

    20/03 - 2020 | Jan Sander Hansen

    Dansk Golfunion Anbefaler at man lukker Klubhuse, Træningsfaciliteter og Golfbaner. Klubhus og træningsfaciliteter kan jeg jo godt følge. Men helt ærlig myndighederne har sat en grænse for forsamling på 10 personer. Det gælder indendørs som udendørs. Undskyld mig men hvor i ligger det farlige i at gå rundt på en golfbane mand og kone eller alene. Man befinder sig udenfor på et kæmpe stort område. Man vil næppe komme tættere på andre mennesker end 100 m. Man bestiller tid i golfbox på nettet hjemmefra. Man køre direkte hjemmefra til banen. Spritter sine hænder af. Pakker sit grej ud af bilen, går til Tee 1. Slår ud og går i 4 timer i frisk luft man har handsker på man bruger kun sit eget grej. Man putter med flaget i, man samler sin bold op med handsker på. Når man er færdig med runden, går man hen til sin bil. Ligger sit grej ind i bilen. Spritter sine hænder af og sætter sig ind i bilen og kører hjem. Hysteri.......!

  • Åben alle baner

    20/03 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Jeg startede med at spille golf i en oplyst tid, hvor der ikke udelukkende render forstokkede uoplyste spillere rundt på banen. Der har åbenbart til alle tider været forældre der har opdraget deres børn til, ikke at tænke selvstændigt.

  • Golfsporten kan samles igen

    20/03 - 2020 | Anders Sørensen

    Det åbenlyst misvisende i artiklen kræver vist ikke nærmere kommentarer, end de mange gode der allerede er kommet her i tråden. Hvis DGU virkelig lægger vægt på, at golfsporten skal stå samlet er der jo et meget simpelt skridt: Justér anbefalingen til at være, at golfklubberne anbefales at følge myndighedernes anvisninger og at vejlede medlemmerne i selvsamme. Mon ikke det (igen?) vil give samling på golfsporten? I mellemtiden må man jo opfordre de spillere, der er så uheldige at være medlemmer af klubber, der blindt har fulgt DGU's nuværende anbefaling, til at prøve at få deres bestyrelser til i stedet at følge myndighederne.

  • Husk at vaske hænder

    20/03 - 2020 | Bent Brodersen

    DGU må have misforstået begrebet at vaske hænder. Det foregår jævnligt ved en håndvask for at beskytte hinanden i denne tid. Det nytter ikke at lave en artikel, der i den grad tager munden fuld i forsøget på at forsvare en beslutning, der i den grad er kritisabel.

  • Står vi sammen kan vi stoppe denne krise.

    20/03 - 2020 | Per Bruun Andersen

    DET ER OP TIL OS HVORNÅR DET HER STOPPER! Vores virksomhed har nu i de sidste 3 uger arbejdet med risikoanalyser og daglige situations rapporter til både danske og internationale virksomheder, som har ansatte i hele verden. Når jeg så ser ud af vinduet og ser på det danske samfund, herunder golfbaner, så kan jeg se, at det slet ikke er gået op for for store grupper i den danske befolkning, at vi har en global krise. Det kan godt være at enkelte golfspillere mener at I skal træne til diverse turneringer. Men disse turneringer kommer slet ikke i år, hvis vi ikke står sammen. I burde foregå som et godt eksempel. Og jer, der stadigvæk spiller golf på de semi-åbne baner, uden flag og efter interne retningslinier. Pas nu på hinanden og beskyt vore ældre og syge.

  • Corona-golf

    20/03 - 2020 | Ole S. Nørgaard

    Nu banerne er lukkede, handler det om at lave nogle regler, så vi snarest kan få dem åbnet igen. Det handler om at kunne spille risikofrit. For faren for smitte skal tages meget alvorligt.... Man skal selvfølgelig ikke gå i klubhuset eller andre fællesarealer. Man venter i behørig afstand til de spillere der skal med før dig, og går ikke op før de andre er gået til tee-stedet. Scorekort skal findes ved starterhuset. Afstand holdes til med- og modspillere. De smittekilder der er tilbage er flag og rive. Det kommer man let over, da man kan spille uden flag i hullet. Så kan man selvfølgelig først se hvor hullet er når man er oppe på green. De fleste af os er glade for bare at lande på green, og det er ens for alle. Så det kan ikke være et problem, at spille uden flag. Bolden kan tages op af hullet med et jern, så hullet ikke bliver berørt af hånden. Når bolden lander i bunker, skal den samles op og droppes i virtuel zone, 3 meter foran green med 2 slags straf. På denne måde kommer bunkeren ud af spil til det næste slag, og du skal ikke rive, da der ikke spilles fra bunker. Hermed er både riven og flaget væk, og evt. smittefare er væk. Så er det som at gå en tur, og det er vi blevet anbefalet af sundhedsmyndighederne. Lad os nu komme igang igen...Senest 1. april mvh Ole Nørgaard

  • vedr. Sorte Coronapest / Anders Olsen

    20/03 - 2020 | Jens Mørup (h)

    Du har helt ret, Anders Olsen. Vi mangler perspektiv, og hele denne øvelse går altså ud på at forlænge Coronaperioden pga. kapacitetsknaphed - vi stopper den ikke, vi udsætter den! Men ved at forhindre folk i at få deres sunde motion, vil flere dø tidligere som følge heraf... og være mindre modstandsdygtige, når vi rammes af Coronaen. Men det ansvar påtager DGU sig åbenbart gerne?

  • Lukning af golfbaner pga. Corona

    20/03 - 2020 | Per Kristensen

    Hold nu k... med at klynke og bak jeres bestyrelser op i denne svære tid. Vi syntes alle det er træls ikke at kunne spille en runde golf, men når vi ser f.eks. det der sker i Italien, er det så ikke forståeligt det der sker? Med hensyn til Nordsjællandske baner som åbenbart har åbne, ja det er jo heldigvis altid naboen der bliver syg er der mange fjolser der tænker.

  • Mange gode og fornuftige

    20/03 - 2020 | Jens Hjortkjær

    Mange gode og fornuftige indlæg, som klart stiller DGU’s forfejlede anbefaling til at lukke golfbanerne i det rette lys, nemlig at det er en helt igennem forkert beslutning, som er taget med det formål, at man over for den ikke-golfspillende del af befolkningen vil vise et såkaldt solidarisk samfundssind! Det groteske i beslutningen tydeliggøres ved muligheden for, at man gerne må gå de 18 huller for motionens skyld, bare man ikke har golfgrejet med! Vorherre bevares! Godt, at klubber som Royal Golf, Simons og Københavns Golfklub har bevaret det kølige overblik og ikke er hoppet på den galej

  • Banelukning

    20/03 - 2020 | Ejvind Frandsen

    Jeg sidder her efter morgenkaffen og overvejer en gåtur i det fri, som sundhedsmyndighederne så stærkt opfordrer til, særligt her under Corona restriktionerne. 250 m herfra ligger Ebeltofts golfbaner, som jeg ellers ville have spillet på her i det flotte vejr, men bestyrelsen har på opfordring fra golfunionen lukket baneanlægget. Jeg kan selvfølgelig gå en tur på baneanlægget alligevel. Det er fuldt ud lovligt, men jeg må ikke have golfudstyr med. At bestyrelsen vil forhindre mig i det, er ikke at udvise rettidig omhu, det er idioti. Min opfordring til både DGU og golfklubbernes bestyrelse skal være. Beskæftig Jer med det I er valgt til og det er henholdsvis at drive golfpolitik og drift af golfklubber og ikke sundhedspolitik. Det har vi regering og sundhedsmyndigheder til og de har udstukket klare regler for hvordan vi skal gebærde os for at undgå smittespredning og det er ingen kunst at lave enkle regler for hvordan spil kan afvikles under iagtagelse af disse regler og lad os så få slået fast, at det er hverken DGU`s eller de enkelte klubbestyrelsers ansvar, hvis medlemmerne skulle blive smittet.

  • Formynderi af voksne mennesker

    20/03 - 2020 | Hasse Greiner

    "Det giver god mening, at Dansk Golf Union ønsker at tage ansvar ved at anbefale, at man stopper med at spille golf for nu, udtaler Morten Mølholm Hansen, direktør for Danmarks Idrætsforbund, med henvisning til, at golfsporten har mange ældre udøvere, som kan være særligt sårbare overfor coronavirus." Morten Mølholm Hansen inddrager derved voksne menneskers beslutningskraft og overtager ansvaret for deres valg af aktivitet. Hvilke andre 'gode' råd har hr Hansen om folks levevis? Spiser vi fornuftigt? Sover vi godt? Ryger vi for meget? Danner vi par med de rigtige mennesker? Der er så meget hr. Hansen kunne blande sig i, og som han ikke regner med, at vi ældre selv kan finde ud af.

  • Mig Mig Mig

    20/03 - 2020 | Flemming Fast

    Typisk, at nogle skal gøre sig klogere end andre. Vi har en stærk regering, et samlet folketing, og en yderst fornuftig sundhedsstyrelse, der har besluttet IKKE at lukke golfklubber. Tværtimod og jeg citerer Statsministeren, "man kan sagtens gå en tur, men holde behørig afstand til andre medborgere" Men alligevel sidder der nogle i DGU, der tager anderledes beslutninger fordi, de mener, at de er klogere end andre, og skal score nogle billige point, og "vaske hænder". - Det kan i gøre derhjemme, men i skal ikke gøre det på os andres vegne. I bør ændre jeres beslutning og på baggrund af alle disse kommentarer, erkende at i tog fejl. Det vil give respekt, i stedet for denne MIG MIG MIG tendens med, at "jeg gør det fordi jeg kan" Jeg tror, at i har tænkt på vores ældre medspillere i klubberne. Men disse få personer, der evt. er i risikozonen, har også gået i skole, og kan tænke selv. Så mon ikke de bliver hjemme. Lav jeres beslutning om 2-1111

  • Golfsporten er tværtimod splittet

    20/03 - 2020 | Michael Bak Almskou

    Det er forkert at sige, at golfsporten står sammen omkring lukning af banerne og bekæmpning af Corona. Gennem flere FB grupper kan jeg konstatere, at langt de fleste synes DGU er gået for vidt i deres fortolkning af Statsministerens anbefalinger. Man kunne fra golfklubbernes side lave restriktioner, så som lukning af klubhus, vaskefaciliteter. Man må maks. gå en 2 bold og sætte ekstra tid af mellem hver bold, skal lade flaget stå og holde afstand til både medspiller og andre man måtte møde på banen. Så er det jo overhovedet ikke anderledes end at gå en tur i naturen, hvilket Statsministeren netop opfordrede til. Så er dybt uenig i at DGU anbefaler lukning af banerne i DK. Det er kun for at pudse deres egen glorie og fordi de er bange for, at golfsporten får et dårligt ry, fordi der gå folk rundt og spiller golf. Det er noget pjat - følg dog Statsministerens anbefalinger og lad være med, at lave jeres egne. DGU i er ikke en myndighed, og i skal på lige fod med os andre, lytte og rette jer efter myndighederne..... Det gør i IKKE !!!

  • Luk alle baner

    20/03 - 2020 | Hans - Erik Funch Andersen

    Jeg begyndte med at spille golf før curling generationen viste sig på banerne. Når man læser de indlæg imod banelukninger kan man se følgen af denne manglende opdragelse og mig mig mig. Det er uforståeligt at der stadig er åbne baner. Samfundssindet hos nogle golfspillere er helt åbenbart ikke til stede.

  • Lukning forværrer mit helbred

    20/03 - 2020 | Kuno Kragh

    Jeg lider af Factor 5 Leiden, som giver øget risiko for blodprop, derfor spiller jeg bl.a golf. De lange gåture på golfbanen er perfekt kombination til kontorjob. Men nu er jeg afskåret den mulighed, på trods af at jeg er medlem i to klubber. Og jeg har ikke lyst til at gå tur i skoven, hvor cyklister og løbere kommer tæt forbi med høj pul, pustende og stønnende, for her er der tale om smitterisiko, hvis man rammer den sky de trækker med sig. Så når nu DGU har sendt sig selv på ferie kunne de måske bruge lidt tid på at gøre deres hjemmeside lidt lettere læselig, altså få fjernet alle de irrelevante reklamer..

  • Enig

    19/03 - 2020 | Jens Hoffmeyer

    Hej Peter Schlüter (H) Tak for dine gode indspark. Jeg er så enig Mvh Jens Hoffmeyer

  • Sikke en utrolig løgnehistorie

    19/03 - 2020 | Peter Schlüter (H)

    Heldigvis har flertallet af nordsjællandske klubber HELT SELV kunnet finde ud af at holde banerne åbne med simpel fornuft og ansvarlighed overfor medlemmerne. Det tog mindre end et døgn at indføre skærpede regler. Alt imens DGU fuldstændig har svigtet sit reelle ansvar på det velsagtens allermest kritiske tidspunkt i DGU’s historie. Efter dette svigt forsøger DGU’s ledelse så at manipulere sig ud af fadæsen ved direkte at misinformere sine medlemmer. DGU burde lynhurtigt have tilbudt klubberne hjælp med praktiske forslag til at skærpe sikkerheden hos de få klubber, som åbenbart havde problemer. I stedet svigtede DGU totalt når der var allermest brug for Jer. Det er desværre set før i unionsregi, men nok aldrig så åbenlyst og så torskedumt. Godt og vigtigt, at klubberne heldigvis selv kan finde fornuften og ansvarligheden frem, når der er brug for det. Vi ses derude!

  • Hvad foretager golfspillere sig alternativt til golf

    19/03 - 2020 | Svend West Hansen

    DGU tror, at de er samfundsansvarlige ved at anbefale lukning af golfbaner. Jeg tror ligeså godt at de risikerer at øge risikoen for smitte i samfundet. Golfspillere, der ikke kan spille, foretager sig nemlig andre ting, når de ikke kan komme på banen. Og hvis den aktivitet blot er en smule mere risikabel end at spille golf, har DGU øget risikoen for smitte i samfundet. F.eks. kunne jeg og min kone ikke komme på golfbanen i dag, så vi valgte at gå en tur langs stranden. Det var der mange andre, der også havde tænkt på, så det blev en zigzag tur for at komme forbi andre mennesker i en rimelig afstand, og hvis man ser på, hvor mange personer, der opholdt sig på et givet areal, så var det betydelig flere end der ville være på et tilsvarende areal på golfbanen. Altså sandsynligvis højere risiko end hvis vi havde kunnet spille golf. Tænk over det kære DGU.

  • En golfbane er ikke et hospice

    19/03 - 2020 | Hasse Greiner

    Det er jo vanvittigt at sidestille forholdene på et hospice med forholdene på en golfbane, som et medlem gør her på stedet. Ingen patient og ingen pårørende får det det bedre af, at golfspillere må sidde hjemme og trille tommelfingre. Hvis det gjorde, skulle jeg gladeligt trille dem af led; men så enkelt er det jo ikke. Tværtimod. Des flere, der nægtes adgang til en sund runde golf i det gode vejr, desto større er risikoen for, at nogle af disse mennesker forværrer deres fysiske og mentale helbred. Sukkersyge, fx, har i særdeleshed behov for den daglige motion, og det har vi andre altså også som forebyggende foranstaltning mod hjerte-/karsygdomme og andre alvorlige anslag mod helbredet.

  • Vi burde allesammen stå sammen

    19/03 - 2020 | Helle Tokkesdal

    Jeg plejer at være stolt over at fortælle, at jeg spiller golf. I dag er jeg nærmest flov over, at flere klubber har så svært ved at følge de retningslinjer, som Dansk Golf Union er kommet med. Jeg har lige hørt i P4 Nordjylland, at de nærmeste pårørende på Hospice Vendsyssel skal pege på kun 5 pårørende, som må se deres afdøde, når døden er indtruffet. Sikke et dilemma. For mig er det ikke et dilemma, om jeg skal spille golf i øjeblikket. Jeg skal blive hjemme og derved undgå den risiko, der er, når flere mennesker mødes. Lad os stå sammen i denne svære og meget uvirkelige tid.

  • Noget misvisende overskrif

    19/03 - 2020 | Jens Hoffmeyer

    Ligesom ca. 95 % af alle danske golfspillere, mener jeg at beslutningen om, at lukke for udendørs golf er helt forkert. Der er absolut ingen dokumenterede eller udokumenterede beviser for, at det kan ændre sygdomsbilledet bare 0,0001 % i positiv retning, at lukke for udendørs golf. Antallet af medlemsindlæg på golf.dk, taler sit eget sprog. Jeg kan meget enkelt meddele, at det er den mest tåbelige beslutning, jeg nogensinde har oplevet. Nu er det jo et almindeligt kendt fænomen, at det at ændre en (forkert) beslutning, nok er det sværeste man kan få mennesker til. Langt de fleste mennesker har en tendens til, at de hellere vil fastholde en klart forkert beslutning, fremfor at erkende fejlen og på forbedret forholdene. Det gælder i private sammenhænge, i særdeleshed i politiske sammenhænge og nu også dokumenteret i foreningsmæssige sammenhænge. Jeg skal stille mig op i køen med de mange danske golfspillere, der allerede har foreslået at den omhandlede beslutning omgøres. Jeg er 100 % sikker på, at vi golfere er modne, bevidste og helt klar over hvordan vi skal forholde os på golfbanen i denne meget ulykkelige tid. Det står mig uklart hvad sanktionen er, hvis man går en runde på golfbanen, medbringende en golfbag. Jeg forstår, at man sagtens kan gå en tur på banen uden bag, men ikke med bag. Så mit spørgsmål er: hvad sker der hvis et medlem går en runde med golfbag og slår til en golfbold? Bliver vedkommende sat i karantæne eller bliver vedkommende ekskluderet? Og i givet fald: hvor er hjemmelen til, at pålægge et medlem, en ”straf”? Afslutningsvist er det mig nødvendigt at bemærke, at jeg normalt ikke har det store behov for, at kommentere på ret meget der foregår i verden, men dette er simpelhent så tåbeligt, at jeg ikke kan holde mig tilbage. Med venlig hilsen 117-3804 Jens Hoffmeyer

  • Nervøs Overreaktion fra DGU

    19/03 - 2020 | Claus Mejer Frederiksen

    Ja, vi skal passe på os selv og hinanden. MEN om jeg går en tur med fruen i det gode vejr, eller om vi samtidig spiller en runde golf, 2 personer med god afstand til andre, uden at røre pinden eller andet, som andre kan røre ved, må da blive det samme. Der er ingen tvivl om at DGU har overreageret med den tåbelige anbefaling at lukke landets golfbaner, i en nervøs forventning om at være solidarisk med andre (indendørs) aktiviteter. Luk træning, drivingrange, restauranter og alle matcher, men lad banerne være åbne, så vi kan bevare vores gode helbred med god motion og frisk luft, helt uden fare for os selv eller andre.

  • Kære Morten - kender du dine kompetencer?

    19/03 - 2020 | Martin Skov Jensen

    2 spørgsmål: 1) Hvordan kan det være at Golf Union sætter større restriktioner op end Søren Brostrøm fra Sundhedsstyrelsen anbefaler? Ved du bedre? Eller tror du at dine medlemmer håndterer anbefalingerne dårligere end andre? 2) Hvordan påvirker det folkesundheden, at vi skal være mere indendørs og ikke kan dyrke motion? Får vi flere der dør af det? Jeg ved det ikke. Måske du også ved det? Enkelte klubber lukrerer på at holde åbent, så de kan tjene greenfee i denne tid. Det er dem du støtter kære Morten. Og de er så med til, at det bliver svært at overholde retningslinierne, da der er mange på banen.

  • KÆMPE BRØLER af DGU og golfklubber der hænger på

    19/03 - 2020 | Jan Pedersen

    Vanvittig dum beslutning ...... og så i disse tider, hvor gåtur i frisk luft ( sundt både mentalt og fysisk) anbefales på det kraftigste. Send nu 2 bolde ud med 15 min og med klare og tydelige restriktioner ( handsker, sprit, 5 m afstand minimum, lad flaget stå, etc. ....... udfyld scorekort derhjemme på mobil, etc) ...... tænk sig at ha en sportsgren der i den grad kan mildne oplevelsen af Corona kaos og alvor...... og så ikke udnytte den ????? Kan kun tilslutte mig alle de negative skriv nedenfor (og tro mig, der er klart flest af dem ift positive)

  • En ommer

    19/03 - 2020 | Jacob Simonsen

    Der er åbenlyst hverken sundhedsfaglig begrundelse eller tilslutning blandt medlemmer til denne henstilling. Lav den dog om.

  • Helt ude i hampen

    19/03 - 2020 | Kaj Kiel

    Jeg er selv blevet sendt hjem fra arbejde på grund af COVID 19 og at jeg har KOL. Det eneste man hører fra alle instanser er at man skal se at få så meget frisk luft som muligt. Så er det da helt ude i hampen at lukke alle golfbaner i DK på nuværende tidspunkt. Selvfølgelig skal klubhus og alt muligt andet holdes lukket, men derfor kan man jo godt komme ud og få noget frisk luft, og samtidig nyde vores fantastiske spil. Alle har jo i dag en mobiltelefon hvor man både kan booke, bekræfte og have scorekort. Indrøm nu at det er en kæmpefejl. Har spillet i over 20 år men overvejer da nu om jeg betale så mange penge for noget man ikke får noget for, nu hvor vejret endelig begynder at arte sig.

  • Bestyrelsens samfundsmæssige forkerte beslutning

    19/03 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Det er netop i tider som denne, at folk har brug for at komme ud og få lidt frisk luft. En runde golf med et minimum af omtanke kan gøres risikofrit. Nogle nævner, at vi skal være solidariske med andre idrætsgrene. Øhhh HVAD? Hvis de har lyst til at være solidarisk med boksere og håndboldspillere, så fred være med det, men de skal IKKE vælge at være solidariske på mine vegne, og gratis for mine penge !!!

  • DGU spiller hazard med folkesundheden

    19/03 - 2020 | Hasse Greiner

    Gennem sin hovedløse 'solidaritetsudmelding', spiller DGU hazard med folkesundheden i det den generelle psykiske og fysiske værdi af at have mange tusinde ude at motionere i det fri, med stor gensidig afstand og over flere timer, laaaangt overstiger en højhypotetisk risiko for at samle en virus op. Vent ikke med at indrømme fejlen - omgør beslutningen i dag hellere end i morgen.

  • Tilskuere…

    19/03 - 2020 | Poul Møller

    Det må være alle de tilskuere der tænkes på. De står altid på nakken af hinanden når vi høj-handikap'ere T-er ud.

  • Bestyrelsens samfundsmæssige rigtige beslutning.

    19/03 - 2020 | Flemming Christensen

    Jeg sidder og læser med stor interesse de mange indlæg som strømmer ind her på siden. Det er indlæg som går for, og ikke mindst indlæg som går imod DGU;s og dermed ikke mindst bestyrelsernes beslutning om at følge deres anvisninger og opfordringer til klubbens medlemmer om ikke at benytte klubbens faciliteter i denne tid med smittefare til følge. Jeg er en af mange som " elsker " at få god motion og ikke mindst det sociale samvær med gode golfvenner, og savner at komme på banen igen, MEN bakker også op om vores frivillige bestyrelse, som følger DGU, regeringen, sundhedsmyndighederne og ikke mindst vores dronning om at vise samfundssind. Derudover også viser os solidariske over for alle andre idrætsklubber, som også må ligge stille i denne tid. Til slut: Lad os nu glæde os til denne svære situation er overstået, så vi igen kan komme ud på de dejlige golfbaner, som til den tid sikkert står knivskarpe, nu når der er tid til for vore dygtige greenkeepere, uforstyrrede kan holde banen klare til dette vidunderlige spil, når den tid kommer. Ses derude, og pas nu på jer selv.

  • Utilstedelig grovmanipulation fra DGU

    19/03 - 2020 | Peter Schlüter (H)

    Erkend dog Jeres eklatante bommert og se at få udsendt et dementi. Hellere i dag end i morgen! Kom i hu, der er snart igen generalforsamlinger i klubber og unioner. Blandt ansvarlige og fornuftige mennesker. At forbyde færdsel i naturen er alene en myndighedsopgave, som DGU aldrig har haft mandat til at påtage sig. Og tak for det. Helt åbenlyst går Jeres beslutning STIK IMOD sundhedsmyndighedernes og statsministerens anbefalinger. Kom gerne med henstillinger og anbefalinger. Men undlad venligst nogensinde igen at behandle medlemmerne som uansvarlige børn med den form for utilstedelig grovmanipulation. Det er ærligt at erkende, at man har begået en fejl. Det kan tilgives.

  • Så tæt står vi ikke sammen - hold afstand

    19/03 - 2020 | Peter Morthorst-Jensen

    Kunne der være flere ældre golfspillere, der dør på grund af mangel på motion, end der ville være om golfbanen er åben for spil? Hvis der klubber, som skranter økonomisk, så kunne de jo holde åbent for greenfee spillere, nu hvor vi alle trænger til at komme ud i det grønne. De kan tjene kassen. Nogle af os må så nøjes med at gå en tur på stien ved siden af golfbanen og kigge ind i det grønne omrde, hvor vi nu skal agere grønt.

  • Pinligt for klubbernes bestyrelser

    19/03 - 2020 | Svend Spuur

    Jeg tilslutter mig helt og holdent de flestes holdninger her til DGU's uigennemtænkte handling. Jeg håber ikke de ændre adfærd. Jeg faktisk forventer det, med det antal der er imod deres anbefaling. Samtid vil jeg pege på klubbernes bestyrelser, for hovedløst at efterkomme DGU's anbefalinger. Er der ingen bestyrelser der kan eller har lyst at lytte til medlemmerne. Er bestyrelser i dag så egenrådige at de kan tillade sig alt. Selvfølgelig skal vi passe på hinanden, meeeen... man behøver jo ikke tilsidesætte fornuften. Og fjern nu den usandfærdige overskrift og ændre den til "golfspillerne er imod DGU's bestyrelse". Det er jo meget mere retvisende.

  • Vi er uenige

    19/03 - 2020 | Jesper Holck Christensen

    At "Golfsporten står samlet i kampen for at minimere spredning af corona" er jo ikke helt rigtigt. Jeg tænker i tider med miskommunikation som et "våben" bør enhver vel skrive sandheden, hvis de tør/kan. Vi er jo uenige. Jeg er på holdet, der synes, at vi godt kan spille golf. Vi skal bare gøre det endnu mere sikkert, ved for eksempel at fjerne river i bunkers og undlade at spille bolden i hul, når vi er på green. Og så selvfølgelig følge regeringens anvisning i forhiold til klubhus med mere. På den måde kan vi få motion, frisk luft og snakket med vores venner(selvfølgelig i behørig afstand). Jeg tror, at det er godt, at benytte de muligheder der er, for at gøre noget der minder om noget "normalt", når det kan gøres sikkert.

  • DGU burde gennemføre en

    19/03 - 2020 | Søren Bisballe

    DGU burde gennemføre en hurtig medlemsundersøgelse for at få afklaret, om der er tilslutning til beslutningen om at lukke ned for golfspillet.

  • Banelukning

    19/03 - 2020 | Svend West Hansen

    Ikke støtte herfra. Det virker som en fuldstændig unødvendig og tåbelig beslutning. Der er mange tiltag, man kunne gøre, hvis man vil være mere sikker på ikke at sprede smitte, f.eks. blokere hver anden tid, reducere antal pr. tid til 2 eller 3, osv. Motion og frisk luft skal man da ikke forhindre med banelukninger.

  • Glad for at Bestyrelsen er snusfornuftige

    19/03 - 2020 | Lars Priemé

    I min klub har Bestyrelsen valgt at følge opfordringen fra de folkevalgte og Sundhedsmyndighederne - vores bane er åben dog med relevante og naturlige begrænsninger. Jeg fatter ikke, at DGU mener at have bedre forudsætninger for at træffe beslutninger omkring smittefare/risiko end Sundhedsmyndighederne. I min optik er det et kæmpe selvmål

  • Klubber der holder åbent

    19/03 - 2020 | Tim Holst Petersen

    ... trods DGU's vanvittige overreaktion, bør lave en liste over folk der klandrer dem for det, og formene dem adgang i al fremtid.

  • DGU burde gennemføre en

    19/03 - 2020 | Søren Bisballe

    DGU burde gennemføre en hurtig medlemsundersøgelse for at få afklaret, om der er tilslutning til beslutningen om at lukke ned for golfspillet.

  • Sammenhold??

    19/03 - 2020 | Flemming Schulz

    Syntes det er meget synd og læse alle de negative kommentarer pga DGU beslutning/anbefalinger. Der står jo klart og tydeligt de var meget i tvivl. Og som der blev sagt i mandags. Er du i tvivl, så lad tvivlen komme til gode. Jeg/vi mangler da alle at spille vores runder. Og måske heller ikke den største smitterisiko i det? Men står vi ikke sammen og giver det en chance nu. Så er der måske total lock Down næste gang. Og så er der ingen golf de næste 2-3 mdr. jeg giver gerne de næste 14 dage. Og håber vildt på en forbedring. Meeen tvivler da man jo kan se hvad holdningen er ude i samfundet!

  • Hvilke klubber holder åben?

    19/03 - 2020 | Carsten Alstrøm

    Vil det være muligt at DGU lægger en liste ud om, hvilken klubber der holder åben. Jeg vil, når vi kommer på den anden side, ikke lægge så meget som en krone, i de klubber der ikke følger DGU`s opfordring. Carsten Alstrøm Kolding

  • NEJ DGU, golfsporten står ikke sammen

    19/03 - 2020 | Chano John Jensen

    I har ikke flertallet af medlemmernes og mange af klubbernes opbakning, og det har i ikke fordi der ikke er nogen sundhedsfaglig begrundelse, og det er imod myndighedernes anbefalinger. Speciallæge Søren Brix Christensen, sagde i går aftes på TV2 NEWS: "Ud og gå en tur, kom ud og rør jer og få noget frisk luft. Kom ud og vær sammen, men med lidt afstand" Det lyder da lige præcis som en runde golf. Jeg har set en amerikansk epidemi ekspert sige det samme, og det svenske golfforbund m.fl. ser også fornuftigt på det. Golfbanen er et af de sikreste steder at være lige nu, solidaritetsargumentet er bare ikke godt nok!

  • DGU //// Brug Hovedet

    19/03 - 2020 | Per Tejlgaard

    Medlemmerne har ikke jeres opbakning - TOTAL skandale - Klubberne kan lave deres egne regelsæt - se herunderf • Lad flagstangen blive i hullet, så ingen behøver at røre ved den • Spil med golfhandsker, gerne på begge hænder • Brug kun dit eget udstyr, lån ikke fra andre • Booking- og touchskærme er lukkede – der er boldrende • Hav håndsprit med i bag’en og sprit hænderne af jævnligt • Hold en afstand på et par meter fra andre mennesker • Undgå kødannelse ved teestederne • Lad være med at give hånd eller kramme efter runden • Lad være med at udveksle scorekort til underskrift • Drop den fælles mad eller drikkevarer efter runden og minimer brug af klubhuset. • Lad være med at bruge klubbens omklædningsfaciliteter • Hold dig væk fra golfbanen, hvis du har et skrøbeligt helbred eller føler dig syg

  • DGU //Det er en ommer //Total Skandale

    19/03 - 2020 | Per Tejlgaard

    Jeg har fuld forståelse for at klubhuset, proshoppen og restauranten lukkes ned i en periode , men træningsbanen , driving range og golfbanen er Totalt ude af propartion - I lukker ned på grund af vand på banen , I lukker ned på grund af frost og vinter , i lukker ned på grund af Corona virus - vi betaler stadig kontingent men medlemmerne skal blot holde sig væk - Jeg vil fremover ikke støtte et medlemskab af en dansk golfklub - at I nu lukker har fået dråben til at flyde over ..............jeg vil foreslå at folk melder sig ud af golfklubberne

  • Modsat råd er måske bedre?

    19/03 - 2020 | Anders Sørensen

    Den 18/3 i "Vores vejr" i umiddelbar forlængelse af 18.30 nyhederne på DR, kunne man se en ekspert udtale, at der er særdeles godt imod virussen at komme ud i solskin. At DGU udtaler, at de frygter for solrige forårsdage med mange mennesker på banerne, forekommer derfor at være en noget uoplyst frygt. Måske skulle anbefalingen i stedet være til klubberne at se at få jeres medlemmer ud at spille så snart solen skinner, og gør i den sammenhæng en indsats for, at de få, der måske ikke kan finde ud af at følge myndighedernes anbefalinger, bliver bedre oplyst.

  • DGU gambler med vores samfundssind

    19/03 - 2020 | Kim Lennart Dueholm

    Jeg finder DGUs anbefaling om at lukke baner lodret forkert og beslutningen kan risikere at have den stik modsatte effekt af, hvad hensigten er. Det vigtigste i Coronakrisen er at så mange som muligt bakker op om de meget indgribende tiltag, vi må leve med. Det gør danskerne, når man kan se, at tiltagene er fornuftige og giver mening. Så snart de ikke gør det, svinder samfundssindet. Når man griber ind bare for at vise handling, dække sin ryg og vaske hænder, frygter jeg, at man skader kampen mod Corona. Ja, vi skal mindske smittespredning og passe på udsatte borgere, men golf er altså karakteriseret ved ikke at være en kontaktsport og at foregå i fri luft med rigelig afstand mellem spillerne. Golf er også en af de eneste ting, man kan foretage sig her under nedlukningen af samfundet. Det er meget nemt at opstille retningslinjer, der HELT udelukker smittespredning og stadig tillader, at man spiller golf, så det er uforståeligt, at det ikke er den vej man har valgt. Man kunne f.eks. vælge at anbefale at ældre og udsatte borger ikke spiller golf og at alle andre til alle tider holder mindst 3 m afstand til hinanden og ikke rører ved flagstangen eller bunker-river m.v. Om igen DGU!

  • Corona

    19/03 - 2020 | Henrik Hansen

    Jeg kan godt forstå beslutningen om at lukke klubhuse, men at lukke for spil på banerne er helt hen i vejret. Det er jo stadigvæk op til den enkelte, med et skrøbeligt helbred, at holde sig væk, men hvorfor skal det gå ud over alle.

  • Rigtig beslutning

    19/03 - 2020 | Karsten Duus

    Selvfølgelig skal vi lukke. DGU har taget den rigtige beslutning – situationen kræver konsekvens – og den sundhedsfaglige pointe er: ”bliv hjemme”, for at reducere kontakt mest muligt, og ”hold afstand”, og det sidste i bredeste forstand. I Gilleleje havde vi overvejet modellen med at lukke klubhuset, men holde banerne åbne, men efter DGUs (og hele sportsdanmarks..) anbefaling lukkede vi. Det er vidtgående – og jeg forstår godt frustrationen over at man er frataget muligheden for at gå en runde alene eller sammen med en eller flere andre (i behørig afstand) – men det er det rigtige signal i en absurd tid hvor Danmark i bogstaveligste forstand lukkes ned. I den situation kan golfsporten og dens klubber ikke lægge navn til at vi er ”særlige”. Det er vi naturligvis, i bedste forstand – men i den aktuelle situation må vi ”rette ind”. Så må tiden vise om ikke der kan åbnes op for drivingrange og evt. spil – men lige nu er vi solidariske med de andre sportsgrene.

  • På ingen måde...

    19/03 - 2020 | Thomas Lundquist

    Hold nu op DGU og kom ned fra jeres trone, i kunne ikke tage mere fejl.

  • Lukning af baner

    19/03 - 2020 | Ulrik Damm

    Hvis man i sin omgang overholder Sundhedsstyrelsens vejledninger ser jeg ingen grund til at forhindre en udendørs gå tur - med golfkøller. Jeg bor på Østerbro og har set i hundredevis der løber rund om i gaderne - i behørig afstand. Jeg så meget gerne DGU's begrundelse for at jeg ikke kan gå 9 huller med en god ven i morgen - med nøjagtig samme respekt som når jeg går til bageren i morgen.

  • Nej, vi står absolut ikke samlet, DGU

    19/03 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Det er en aldeles hovedløs beslutning det her. Så kan I pudse jeres glorie på vores vegne.

  • Nej vi står ikke samlet

    19/03 - 2020 | Henrik Wranér

    Hvad er det af sundhedsstyrelsens anbefalinger ledelsen i DGU ikke forstår, siden de vælger at gå enegang. Golf er ikke holdsport hvor man står tæt sammen, puster, sveder og sprutter som i andre idrætsgrene. Ok med at lukke klubhus, men at argumentere for at vi kommer for tæt på hinanden f.eks på p- plads og ude på banen skyldes uvidenhed plus en vis portion arrogance. Håber at bestyrelsen både i DGU men også i de klubber der ikke tør modstå DGU anbefalinger tager ansvaret på sig og træder tilbage ved først givne lejlighed.

  • Grundløs beslutning at lukke vores golfbaner!

    19/03 - 2020 | Kåre Milan Thamsborg

    Den grundløse beslutning om lukning af golfbanerne i landet er truffet på et fejlagtigt og misforstået grundlag. På INTET tidspunkt har myndighederne haft til hensigt at hindre golfspil - fraråder dog udendørs forsamlinger på 10 personer og derover og det kan vi vel undgå. Og kunne man da ikke spurgt vores svenske naboer til råds inden denne besynderlige fortolkning af myndighedernes anbefalinger og måske endda være lidt kreativ: “Golfen, med flera sporter, är en utomhusidrott med liten interaktion människor emellan i själva spelet. Här kan säkert Sveriges golfklubbar utveckla egna rekommendationer om hur en säker verksamhet bedrivs – för medlemmar, gäster och medarbetare” Jeg vil anbefale, at man læser nedenstående fra Svenska Golfförbundet dateret idag. https://golf.se/for-klubben/radgivning/Corona-riktlinjer-for-klubbar/

  • Stop spillet ...

    18/03 - 2020 | Jan Porsdal

    Jeg har lige kørt en tur på cykel på Blokhus strand - der går folk tur urimelig tæt på hinanden .. Flere var så tæt på som 20 m ! På en golfbane skal der helst være 200- 300 m mellem hver - kan I ikke godt se det selv ? Sympati, forståelse og sammenhold er hvad der kræves i øjeblikket - og det ér alvor ! Men der er ingen - absolut ingen faglige argumenter for ikke at spille - blot burde I komme med følgende retningslinjer : Spil kun på hjemmebanen. ( hermed er det ikke nødvendigt at bekræfte) Spil kun alene eller med dem du bor sammen med ( ingen ny smittefare) Lad pinden stå. Hvor svært er det lige ? Der er ingen som vil rynke på næsen af jer , hvis I meldte ud , at lukningen var lige et nummer for stram.

  • En tåbelig beslutning

    18/03 - 2020 | Tine Nielsen

    Det er bedre at folk bevæger sig ude i fri luft, fremfor at sidde stille indendørs. En golfbane er en af de steder det vil være allerlettest at overholde anbefalingerne om afstand og hygiejne.

  • Hvorfor tror DGU at sporten står sammen ?

    18/03 - 2020 | Jan Krog

    Jeg har nu fulgt med i debatten hele dagen angående DGUs egenrådige anbefaling af lukning af golfbaner over hele landet. Derfor undrer det mig om, hvorfor DGU tillader sig at skrive en artikel om at sporten står sammen, når nu 98 % af alle indlæg skriver det modsatte, kære DGU hvor kommer jeres påstand fra ? For hvis påstanden skyldes af baneren er blevet lukket, så har jeg været i kontakt med flere baner, der føler de er blevet tvunget til at lukke deres bane af jer, til trods for at i skriver det er kun er en anbefaling, så hvor er det frivillige ? Hvilke andre lande har lukket alle deres golfbaner for jeres anbefaling må jo bero på seriøs overvejelse eller er i blot gået enegang ? Jeg hørte ikke noget under statsministierens tale igår andet hun anbefalte at vi faktisk fik noget frisk luft, så hvor kommer jeres dokumtation for denne anbefaling ? Eller kunne man tillade sig at komme med den påstand at i var bange for at sporten blev hængt ud som uansvarlig, så det i virkeligheden bare er en populistisk beslutning, der skal pryde jer med fjer og så i kan komme hos dronningen ? Det ville være rart med en saglighed i jeres beslutning, så kære DGU vis jer nu som nogle mandfolk og turde tage et ansvar, for golf er faktisk uendelig sundt for krop og sjæl, hvilket alle disse læserbreve i høj grad dokumenterer. Det er altid nemt og følge flokken, så man undgår et ansvar !!

  • Lyt til de danske sundhedsmyndigheder

    18/03 - 2020 | Carsten S. Pallesen

    ...skrev DGU den 16. marts kl. 15:51 og kom iøvrigt med mange gode input til hvordan man skal forholde sig på golfanlægget. Siden da er der ikke kommet nogen skærpelse fra de danske myndigheder udover at man max må samles 10 personer og at frisk luft, en gåtur vil være det bedste man kan foretage sig. Hvorfor denne kovending DGU ?

  • Golfsporten står ikke samlet

    18/03 - 2020 | Claus Dahl Andersen

    DGU forsøger at fremstå samlet med denne artikel, men et kort kig på de kommentar der er på tidligere artikler viser tydeligt at DGU er ude af sync. med medlemmerne. Stort set alle kommentar taler imod DGU´s beslutning. DGU bestyrelse bør overveje om de er de rette til at repræsentere danske golfspillere, denne sag viser med alt tydelighed at de er meget langt fra den almindelige golfspiller i de danske klubber

  • Brug nu sund fornuft !

    18/03 - 2020 | Søren Stougaard

    Hvis man bruger appen til bekræftelse af tiden, så kan en 4-bold på en golfbane ikke sprede Corona (under forudsætning af at klubhus naturligvis er lukket). Håber at DGU vil genoverveje den beslutning.

  • Tåbeligt DGU

    18/03 - 2020 | Jens Andersen

    Det er jo en fuldstændigt skør beslutning og uden nogen som helst logisk og sundhedsmæssig begrundelse hvad DGU her har anbefalet. Jens Ness har sagt alt hvad der er logisk i denne sammenhæng...Dette her er ledelsesinkompetente fra DGU.

  • Sorte Corona-pest

    18/03 - 2020 | Anders Olsen

    Blot et lille indspark: Corona-situationen er ny, og ingen kan med sikkerhed sige, hvad der er ret eller fejl. Blot lige nogle betragtninger for at sætte tilstanden lidt i relief: I 2017-18 døde 1644 danskere af influenza I 2018-19 døde 790 personer i Danmark af influenza. I årets influenza-sæson er der rapporteret om 37 influenza-relaterede dødsfald på danske sygehuse. Hvert år skønnes 200 millioner mennesker at blive ramt af malaria. Man skønner, at flere end 400.000 årligt dør af sygdommen. Antal døde testet positiv for covid-19 i Danmark til dags dato: 4 personer. Golf er sundt. Golfere lever efter en svensk undersøgelse af 300.000 i gennemsnit ca 5 år længere end andre medborgere. Hvad er mon den negative helbredsmæssige effekt af at hindre golfere i at spille golf? Anders Olsen Læge

  • Lige (en smule) over grænsen

    18/03 - 2020 | Jens Ness Jakobsen

    Jeg har fuld respekt for, at DGU følger myndighedernes anbefalinger om, ikke at samles i grupper over 10 personer. Men golf spilles som oftes kun i grupper af max 4 personer - og med min. 10 minuters mellemrum eller minimum 150 meters afstand. Nogle klubber har nok tættere tee-off mellem hver bold. Og jeg forstår klart, at personale, cafeer, og andre touch-points, hvor mange betjener maskiner eller skærme, kan inficere den næste, der røre ved dem. Men at lukke baner, træningsfaciliteter mv. hvor man med fornuft kan holde afstand fra de andre der træner, virker overdrevet og en smule over grænsen. I disse dage, har mange ingen anden beskæftigelse, end at dyrke mulighederne for at få motion i det fri - og efter en lang golf tørke, trækker det i alle spillere - fra de unge til de ældre. Jeg synes det er en overreaktion, men samtidig vil jeg opfordre de ældre spillere til selv at tænke over, om de vil udsætte sig for smitten - og de yngre spillere om, at tage hensyn og anvende overdreven håndhygiejne, når de spiller. Spil derfor med to handsker, brug såå lidt tid på banen, rangen som muligt og tag direkte hjem når du har spillet færdig. Rør ikke ved flagstænger, kop eller boldvaskere med bare hænder - og hvis du logger ind på skærm - så sprit af før og efter... så går det nok alt sammen. Og skal vi alle sammen vente til d. 30 marts - så overlever vi nok endnu en uges tørke.

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Counter

  • Site Counter:24,255
  • Unique Visitor:7,763
  • Registered Users:153,242
  • Unregistered Users:30,782
  • Blocked Users:12,332
  • Published Nodes:14,361
  • Unpublished Nodes:245
  • Server IP:10.230.58.21
  • Your IP:3.228.220.31
  • Since:04 Aug 2020
  • Visitors:
    • Today:3,877
    • This week:24,260
    • This month:24,260
    • This year:24,260

Hvis du oplever at hjemmesiden er langsommere end normalt, tryk HER for at slette alle cookies fra golf.dk