DGU: Fortsat ingen turneringsaktiviteter eller adgang til klubhuse - kontrolleret adgang til privat spil og træning | Golf.dk
Forsigtig og samfundsansvar er stadig det vigtigste. Men Dansk Golf Union anbefaler nu, at privat træning og spil i fire-bolde kan finde sted.

Foto: Jens Morten

DGU: Fortsat ingen turneringsaktiviteter eller adgang til klubhuse - kontrolleret adgang til privat spil og træning

14/04 - 2020 | Dansk Golf Union

I takt med, at dele af det danske samfund genåbner efter påske, kan der også åbnes flere muligheder for privat golfspil.

Det vurderer Dansk Golf Union, som har udarbejdet et sæt anbefalinger til, hvordan spil på landets golfbaner bør foregå i perioden frem til den 10. maj.

- Danmark er i gang med en langsom genåbning af samfundet. I den forbindelse, og med den viden, vi har nu, finder vi det forsvarligt, hvis klubberne giver deres medlemmer lidt videre rammer for at kunne dyrke vores sport. Vi holder os stadig langt inden for myndighedernes retningslinier, siger Lars Broch Christensen.

Dansk Golf Union har udarbejdet en række nye anbefalinger til spil på banerne. Anbefalingerne gælder som udgangspunkt frem til den 10.maj. Den enkelte klub bør vente med at implementere forandringerne, indtil den er helt klar.

LÆS ANBEFALINGERNE I DERES HELHED

Anbefalingerne giver blandt andet mulighed for privat spil i firebolde, begrænset brug af træningsområder og adgang til at spille greenfee. 

Men de rummer stadig en lang række begrænsninger. Man må ikke opholde sig i klubben, når man ikke skal spille eller træne, klubhuse bør stadig være lukket, og man bør kun køre til og fra banen med nogen, man er i husstand med. Samtidig skal der fortsat ikke være foreningsaktiviteter som turneringer eller klub-i-klub.

- Vores nye anbefalinger er ikke konstrueret ud fra, at man skal strække vores muligheder så langt, som det kan lade sig gøre inden for lovens rammer. Forsigtighed, vores mange ældre medlemmer og det overordnede hensyn til samfundet er stadig vigtigere end at kunne spille golf. Derfor gælder stadig en lang række restriktioner. Det må vi acceptere et stykke tid endnu, siger Lars Broch Christensen.

De nye anbefalinger er indtil videre gyldige indtil den 10. maj. Dansk Golf Union vil fortsat følge coronavirussens udvikling nøje, og en eventuel øgning af smittespredningen kan medføre, at Dansk Golf Union igen ændrer sine anbefalinger i retning af flere restriktioner.

 

User Comments:

  • Hvad er forskellen på Anbefalinger og Restriktioner

    20/04 - 2020 | Henrik Henriksø

    Mange klubber hopper på DGU's Anbefalinger og laver dem om til Love og regler i deres Klubber.. Så hvad er en anbefaling.. Jo Anbefaling er ligesom på en restaurant at hvis man (klub) beder kokken (DGU) Hvad anbefales der at spise her.. Så vil Kokken sikkert anbefale en plankebøf istedet for Grillstegt fisk.. Dvs man har et valg man kan vælge bøffen eller fisken eller noget helt tredje man kan også vælge at springe det hele over og tage en kop kaffe istedet.. Men det var så Kokkens anbefaling.-------------- Så bliver der indført en Restriktion på restauranten Der må ikke serveres Plankebøf.. Nuvel Så spørger man igen kokken hvad Kokken anbefaler.. Kokken fortæller at pga mund og klovsyge må de ikke servere Kød.. Men kan så anbefale fiskeanretninger.. Men (golfklubben gider ikke at spise fisk og tager en kopkaffe istedet ) Så siger kokken (DGU) At dette er en restaurant og her spiser man og ikke en kaffeklub.. Så vælger Klubben at gå sin vej for at finde en Cafe istedet..---------------------- Se i begge tilfælde har man et valg,, At enten overlader man det hele til DGU som kun arbejder med anbefalinger.. Og sikke mange klubber der er så dumme at de foranlediges til at tro at Kokken er Loven, restriktion.. Men Kokken (DGU) må kun give anbefalinger og ikke restriktioner.. Fordi.. Restauranten kun er en selvstændig enhed som ikke er ejer af Klubber eller mennesker eller deres kunder. Det er kun deres egne regler der skal overholdes. Og DGU er i forvejen et muskelbundt af regel sæt til Golfere der skal spille efter nye regler.. Det er ikke anbefalinger.. Det er regler som skal overholdes ellers er der straf..---------------------- Så kære klubber Det er ikke DGU der ejer jer klubber,, I kan søge efter oplysninger som man i fornødent omfang kun må anbefales af DGU pga hvordan vi håndterer Corona.. Det er ikke ved Lov at DGU skal fremsætte regler Det er de enkelte klubber der gør dette.. Men når det drejer sig om Smitte sygdomme i Så stort et omfang hvor regeringen og sundhedsmyndigheder skrider ind.. Så er det ikke længere DGU eller restaurant branche vi skal høre og retter os efter SÅ er det Regeringen og efterfølgende Ministerier, vi skal rette os efter, både kokken og klubberne. Og intet som helst andet..-------------------- SÅ når Covid-19 Går ind og sætter så mange syge igang.. For dengang vi havde Influenca var der ingen restriktioner men kun anbefalinger om at de sårbare skulle lade sig vaccinere eller holde sig godt beskyttet... Men der var det også gavnligt at komme ud og spille golf og var du så meget syg. så blev man hjemme.. Det var dengang hvor det var almindelig pli at man gjorde det. ligesom man heller ikke mødte beruset op på arbejdspladsen eller ud og spille golf en en tilstand som medførte fare... Men lige netop i denne Situation at komme ud og spille golf eller bruge træningsanlæg hvor man kan afsætte 10 personer til at træne og og resten måtte vente i deres biler til der blev ledig.. Kunne man sagtens finde ud af uden al den diskussion og kvavl man har gjort dette til..

  • Golfklubberne bestemmer selv

    20/04 - 2020 | Verner Lauridsen

    Det er de enkelte golfklubber der selv bestemmer, og opstiller regler i disse tider, DGU kommer kun med forslag, som klubberne så kan følge helt eller delvis, så der ligger måske nogle ting, der skal drøftes på næste generalforsamling

  • Hærværk på Blokhus

    19/04 - 2020 | Svend Aage Nielsen

    Mon ikke det er på tide, at DGU kravler helt ned fra træet og erkender egne fejlslutninger og medvirken til urimelig hets mod bl. a.. Blokhus. Hets som nogle tosser nu anvender til at straffe nogle af de klubber, som har opført sig fuldstændigt forsvarligt på trods af DGU's panikreaktioner. DGU kom nu frem med den beklagelse så vi kan komme videre.

  • Bokskogens GC

    19/04 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Jan. Du har vældig travlt med at sælge en svensk klub, og det er endda ikke første gang: "mange golfere, flot afstand til hinanden, masser af afspritningsmuligheder, klog opførsel og to dejlige golfbaner". Den beskrivelse passer da fint på stort set samtlige danske klubber... så hvorfor promovere Sverige, især nu? Det bli'r nemt sådan lidt influencer-agtigt... ikke værdigt vel?

  • Bokskogens GC i lørdags d. 18. april ..... lækker oplevelse

    19/04 - 2020 | Jan Pedersen

    Kan varmt anbefale jer allesammen herinde ..... især dem der fortsat anvender dette site med indlæg der hviler på mundhuggeri, bitterhed og manglende ilt til den eftertænksomme del af hjernen ...... snup en ansvarlig og voksen tur til smukke og gæstfrie Bokskogens GC, nær Malmø i Sverige ........ mange golfere, flot afstand til hinanden, masser af afspritningsmuligheder, klog opførsel og to dejlige golfbaner ........ stop nu brokkeriet, se fremad og undlad at indrykke så mange indlæg ......... det blir nemt sådan lidt facebook agtigt ....... ikke værdigt, vel ?

  • DGU og inkompetence

    19/04 - 2020 | Axel Grove

    DGU og Brændgård synes at have misforstået den "danske" model for nedlukning. Formålet er ikke at undgå smitte, men at beskytte de svageste eller give dem mulighed for at beskytte sig selv og undgå overbelastning af sundhedsvæsenet. Golfsporten har den fordel, at den foregår i fri luft, normalt uden tilskuere og med afstand mellem udøverne. De generelle retningslinier siger ikke, at man kun må omgåes sin husstand, men at man skal holde afstand, 2m, og ikke samles mere end 10 ad gangen. Jeg tror ikke på, at DGU har fulgt nogen rådgivning fra sundhedsmyndigheder. Jeg kan se, at Brændgård har henvist til kontakt til sundhedsministeriet. Ministeriets jurister og cand. politter ved ikke noget anvendeligt. Seruminstituttet og Sundhedsstyrelsen har med sikkerhed ikke anbefalet DGU's retningslinier, der er sygeligt overdrevne. Det er helt uden betydning for epidemien, om 20, 30 eller 50 golfspillere uden for de specifikke risikogrupper bliver smittet. Kun omkring een ud af ca 25 smittede bliver registreret efter testning. Af disse bliver et minimalt antal - uden for risikogrupperne - indlagt. Af 50 smittede uden for risikogrupper, vil statistisk mindre end een blive indlagt. Der er ikke og har aldrig været noget behov for, at skulle fastsætte retningslinier, der er strammere end de generelle. Det er alene udtryk for hysteri. Risikoen for dødsfald er faktisk større under en standard influenza epidemi, uagtet vaccination og flokimmunitet, men jeg erindrer ikke, at DGU har opfundet deres egne sikkerhedsregler under influenzaepidemier. Med hensyn til møde på stier, sker der stort set aldrig på de baner, jeg frekventerer, og i givet fald ville jeg trække ud i kanten af stien og vente på modkørende, hvis de ikke viger for mig - lige som hvis jeg møder nogen på en skovsti eller i et supermarked. Jeg har altid håndsprit på mig, så jeg kan spritte af, hvis jeg skal løfte flag eller bruge rive. Synspunktet om risiko for at komme nærmere end 2 meter, forstår jeg ikke. Jeg kan godt selv styre, om jeg kommer for tæt på. Det kræver blot et minimum af dIsciplin og ikke nogen retningslinier fra DGU. PS Jeg har nu gennemset de sidste 3 udgydelser fra DGU (fra 30 marts og fremefter). Der står intet om henvendelse til eller drøftelse med sundhedsmyndigheder.

  • Et lille udsnit af Brændgaards vokabularium

    19/04 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Sådan kategoriserer Brændgaard alle, der formaster sig til at undsige DGU: "sure gamle mænd, som har fået frataget deres legetøj", "et lille barn, som har fået taget sin slikkepind", "Er der da ingen af Jer , der har fattet", "alle jer sure gamle mænd", "Du kloger dig", "Alle I sure mænd", "Når jeg læser dit, iøvrigt alt for lange indlæg" ... og det er blot fra kommentarer til denne artikel. I kommentarerne til en anden artikel var vi alle "dem der aldrig retter deres nedslagsmærker efter sig", osv.

  • Axel Grove

    19/04 - 2020 | John Brændgaard

    Når jeg læser dit, iøvrigt alt for lange indlæg så klager du over inkompetence og manglende faglig baggrund osv. Hvis du havde fulgt lidt mere med i DGU's udmeldinger, så ville du vide at de har været i tæt kontakt med sundhedsmyndighederne og er kommet med deres udmeldinger på baggrund af den rådgivning, som de har modtaget derfra. Du kloger dig på alle golferes vegne om hvordan man nok selv kan finde ud af at opføre sig på en golfbane. I teorien har du ret. Hvis folk gik i store buer udenom hinanden så er det vel ikke farligere end at gå en tur i skoven, men er det sådan det foregår? Hopper du ud i buskene når du møder en modgående flight på stien som næppe er 2 mtr bred. Kan du sige dig fri for ikke på noget tidspunkt under en runde at have været tæt på en medspiller? Risikoen er til stede og det er den man skal vise samfundssind nok til at være med til at undgå. Om ikke for din egen så for andres skyld. Formynderi eller ej så skal vi nok nå at få spillet golf også i år.

  • Axel Grove...

    19/04 - 2020 | Jan Stensbjerg

    Du rammer fuldstændig rigtig. Dybt fornærmende at blive betragtet som en person der ikke der ikke kan tænke en selvstændig tanke

  • DGU og inkompetence

    19/04 - 2020 | Axel Grove

    Af en eller anden årsag har DGU - tilsyneladende uden nogen form for faglig baggrund - udstedt en vejledning, Det fremgår bl.a. af ovenstående, at DGU ikke har konsulteret sundhedsstyrelsen eller andre med blot en minimal faglig baggrund, før man udstedte sine besynderlige anbefalinger, der nærmest fremtræder som ordrer til klubberne. Det fremgår, at det er DGU, der "vurderer". Hvilket grundlag og hvilken faglig baggrund har DGU for at "vurdere", hvad der er nødvendigt? En 4-bold er ikke en forsamling på mere end 10 personer. Under langt det meste af en runde er det en forsamling på een person inden for 5-15 meter fra nærmeste medspiller. Hvad er den faglige baggrund for, at man først bør komme 10 minutter før en runde? Hvad er den faglige baggrund for, at der mindst skal være 10 minutter mellem 2 bolde? Hvor tit kommer man inden for 2 meter af den foregående bold? Det hænder vel på et tee-sted, men der blivet den bageste bold jo normalt på god afstand for at undgå at stresse de foregående spillere. Hvorfor skulle man ikke kunne opholde sig i klubbens lokaler med 2 meters afstand? Hvorfor ikke købe ind i pro-shoppen under iagttagelse af normale forsigtighedsregler. Hvis man medbringer håndsprit, er der ingen risiko ved at bruge rive eller tage flaget ud. Retningslinierne synes forfatter af en person med en sygeligt overdreven angst for infektion, men uden noget medicinsk kendskab eller forståelse for de generelle regler og disses baggrund. Hvis DGU ikke gider indhente faglig vejledning enten fra Sundhedsstyrelsen eller anden tilsvarende kompetent myndighed om, hvad der er nødvendigt for at begrænse smittefare, burde unionen undlade at blande sig i klubbernes dispositioner. Klubberne selv ved - uanset hvor lidt de måtte vide - lige så meget som DGU om, hvad der er nødvendigt. Den omstændighed, at der er en del ældre spillere er helt irrelevant. 84-87 % af dem, der er døde over 70 år, havde en eller flere forudbestående sygdomme, der indebar særlig risiko. Den gruppe - og andre særligt udsatte - ved selv, at de er i risiko og går alligevel ikke nogen golfrunder, rører flag eller river. DGU synes at være af den opfattelse, at landets golfspillere er tåber, der udsætter sig selv for væsentlig risiko og derfor har behov for en barnepige. Det er de ikke, og ingen har behov for DGU's hysteriske forsigtighedsregler. Sundhedsmyndighedernes generelle rentningsliniet er helt tilstrækkelige til at sikre forsvarligt golfspil også for spillere, der - som jeg selv - er over 70.

  • Flemming Astrup typerne bliver vel stadig hjemme

    17/04 - 2020 | Chano John Jensen

    Flemming Astrup typerne holder sig vel bare hjemme, eller er de ved at bløde lidt op? Mon han får ret i at de åbne klubber laver uoprettelige skader, og at det får katastrofale konsekvenser for dansk golf, at vi er nogle der går en runde på golfbanen en gang imellem, og dermed - forstås det - forbryder os imod samfundsindet? NOT!

  • Pro-shops

    17/04 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Hej Erling. Jeg har ringet lidt rundt til pro-shops i klubber her i området, og de holder alle åbent. Det gælder i Sønderjyllands Golfklub, Sønderborg Golfklub, Aabenraa Golfklub, Benniksgaard Golfklub. I min klub er der en restriktion om maks 4 i butikken samtidigt. De 10 minutter du omtaler er jo i forhold til selve golfspillet, og har ret beset ikke noget med butikken at gøre.

  • Pro-shops

    17/04 - 2020 | Erling Torben Mørk

    Hej Tim. Jeg ved ikke rigtig, om du har ret mht. pro-shops. I min klub - og sikkert i mange andre - er det fastsat, at man ankommer til klubben tidligst 10 minutter før spil eller træning og straks kører hjem efter endt spil/træning. Ikke meget tid til at kigge på varerne. Så jeg tror, vi alle sammen skal tænke på, at der er mange mennesker i vores klubber, der er økonomisk helt afhængige af, at der er folk i klubben. Jeg kan personligt sagtens leve med, at golfen pt er underlagt forskellige restriktioner, selvom meget af det sociale samvær, jeg er så glad for, er væk lige nu. Men i modsætning til andre er jeg jo heller ikke økonomisk påvirket af det. Det at drive restaurant i en gennemsnitlig golfklub er vist i forvejen ingen guldgrube, så jeg håber da, at vores klubbestyrelser overvejer, hvad vi som medlemmer kan gøre for at prøve at holde hånden under disse mennesker. Mange af dem har fmtl. faste udgifter og nul indtægt. En sikker vej ud i økonomisk uføre.

  • Jeg skammer mig aldeles ikke

    16/04 - 2020 | Tim Holst Petersen

    ... over at være golfspiller. Jeg generer ingen ved at spille golf og jeg øger i hvert fald ikke risikoen for at sprede smitten i landet ved at gå en tur ude på marken med tre andre og med to meters afstand. Tag en tur i byggemarkedet lørdag formiddag og stå i kø en halv time sammen med 50 andre indendøre. Så har du muligvis noget at skamme dig over. Indtil da...

  • Er golfspillere mere egoistiske end befolkningen generelt?

    16/04 - 2020 | Kurt Petersen

    Når jeg læser flere af indlæggene i denne tråd skammer jeg mig næste over at være golfspiller. Samfundssind er ikke udpræget det der går igen. Jeg ærgrer mig da også over at vi ikke kan komme rigtigt i gang med sæsonen, men må sige at i forhold til det der iøvrigt foregår i samfundet er det da en bagatel. Føler mig næsten hensat til Nationen på Ekstrabladet

  • Ja

    16/04 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Jeg mener selvfølgelig 'udannede' og ja, det kan man. Mobilens stavekontrol er dog uenig, så derfor smuttede den. Det er rettet. Mht Proshops så kan de sagtens holde åbent med de nuværende restriktioner. (Det er muligt nogle ikke kan pga fysiske rammer) Det er straks værre med restauranterne og hotellerne. Både for dem selv, men også fordi deres gæster også ofte er en stor del af greenfee gæsterne for klubberne.

  • Uddannede (pøblen)?

    16/04 - 2020 | Erling Torben Mørk

    Måske du lige skulle læse dit indlæg igennem en ekstra gang, inden du trykker på send-knappen, Tim. Går ud fra, du mener “udannede”, selvom jeg tvivler på, at man overhovedet kan sige sådan på dansk. Nå, spøg til side. Jeg har før rejst problematikken her uden respons, så jeg prøver igen. Har nogen i DGU eller andre for den sags skyld overhovedet overvejet, hvordan vores pro-shops og restauranter skal overleve økonomisk i en tid, hvor medlemmerne er forment adgang til klubområdet, og de derfor - måske i flere måneder - vil være helt uden indtægt? Har DGU f.eks. undersøgt, om de vil være omfattet af én af de statslige hjælpepakker?

  • Michael Handberg

    16/04 - 2020 | Tim Holst Petersen

    Så alle de dannede (eliten) støtter op om DGU, mens det kun er de udannede (pøblen), der drager deres ageren i tvivl. Ser man det.

  • Engang gik golf og dannelse hånd i hånd.

    15/04 - 2020 | Michael Handberg

    Da jeg startede på golf for lidt over 20 år siden, da det at være golfspiller også en garanti for pli, fairness og god stil. Man kan da med rette sige at disse dyder er blevet alvorligt udfordret under Corona tiden. Jeg er også så "uheldig" at jeg deltager i frivilligt arbejde og bestyrelsesarbejde i klubben, og jeg bliver ikke bare ramt på mit eget spil, men også de mange tider jeg har brugt på at forberede sæsonen for vores nybegyndere. Og jeg har aldrig på noget tidspunkt følt større trang til at bakke på om DGU vejledninger. Jeg aner intet om smittefare, det var ikke en del af pensum i realen i 1974, og jeg stødte ikke på mørketal under min uddannelse som designer, så jeg er total blank. Derfor er jeg nød til at tro på, at den organisation der står bag mig, er kompetente og læner sig op af de myndigheder, som trods alt ved noget. Jeg tror ikke DGU gør alt for at ødelægge sæsonen. Jeg er også blevet kaldt tomhjernet og uden rygrad fordi vi har valgt at støtte og følge DGUs vejledninger, men helt ærligt, jeg kunne da ikke være mere ligeglad, når man er i krise rykker man sammen ikke fra hinanden. Jeg er stolt af at være en del af en organisation der tager ansvar!

  • Hele fire kommentarer...

    15/04 - 2020 | Tim Holst Petersen

    ... uden at nogen er blevet kaldt sure gamle egoistiske mænd der har tabt slikkepinden. Fremskridt.

  • Toilet og Bænke

    15/04 - 2020 | Birgit Danielsen

    Det er dog underligt, at der ikke er adgang til et toilet. Det kan man dog når man besøger kirkegården, hvor det sprittes af 2 gange om ugen, Det er dog er være griseri når det må ske i buskaset på banen. Parkbænke står også stadig på gaden og på stranden.

  • Jens Andersen

    15/04 - 2020 | Søren Patrunch

    Du har da ret i at DGU bærer et stort ansvar i disse tider, men da det kun er en anbefaling, har de deres ryg fri i forhold til det økonomiske uføre de små klubber kan komme ud i. Dermed er det klubbernes bestyrelser der sidder med lorten og den skulle de så nok ikke have samlet op. De enkelte medlemmer i klubberne har jo ikke mulighed for at vride armen om på DGU så de må gå til de nærmeste i rækken, altså bliver det de lokale bestyrelser, og DE kan altså ikke tillade sig bare at følge et politisk organ uanset omkostningerne. Jeg tænker ikke der følger en check med de dårlige anbefalinger.

  • @John Brændgaard og Søren Patrunch

    15/04 - 2020 | Jens Andersen

    Det er simpelthen forkert at sige/antage at DGU ikke har betydning her - at det er de enkelte bestyrelser der bærer ansvaret. Når man som forening er med i en hovedforening og denne hovedforening laver nogle anbefalinger til *amatørbestyrelserne*. Så synes jeg faktisk at man som klubbestyrelse kan sige at de har deres sti ren og kan gå udfra at deres hovedbestyrelse har styr på hvad der ligger til grunde for deres anbefalinger. Vi kan så være enige om at det rent faktisk er den enkelte klub der træffer afgørelsen for deres klub og at de er i deres fulde ret til ikke at følge DGU's anbefalinger: Men når man som klub betaler et anseligt administrations bidrag for rådgivning og vejledning, er man vel i sin gode ret til at tro at dette beløb også er gået til begrundede anbefalinger. Jeg mener faktisk det netop er DGU der bære hovedansvaret her, og det er dem man skal rette sin kritik imod for rigtig dårlig vejledning. og derfor bør mange klubber også bringe deres håndtering af coronakrisen op på det næste repræsentantsskabsmøde

  • Knud Foldschack / Jan Stensbjerg-Hasse Greiner

    15/04 - 2020 | John Brændgaard

    Knud Foldschack. Hvis du først nu efter 18 har opdaget DGU så siger det vist mest om dig. Implementeringen af de ny golfregler, Danmarksturneringen i golf, Ungdomsarbejdet og Golfens dag alle sammen aktiviteter orkestreret af DGU. DGU er golfsportens interesseorganisation og skal selvfølgelig rådgive klubberne vedr Corona. Det burde du bedst af alle vide. Jan Stensbjerg- Hasse Greiner Regeringen henviser til at man holder 2 mtr afstand fra alle andre end folk fra ens egen husstand og det henviser DGU til. Hvordan vil du/I køre sammen med naboen til golf og overholde den regel medmindre du har en bus. Du kan iøvrigt sagtens slippe af med DGU. Du kan bare melde dig ud af din golfklub og så melde dig ind i et fitness center. Nåh nej, de har også lukket pgr. af Corona. Alle I sure mænd burde have lidt respekt for DGU´s anbefalinger. De prøver after bedste evne at rådgive klubberne efter samråd med Sundhedsministeriet. De bestemmer ikke noget. De anbefaler kun.

  • Begrænsede spille muligheder.

    15/04 - 2020 | Micheli B. Gaarde

    Hold nu op - hvor nogle golfspillere dog er egoistiske. Vis dog lidt samfundssind.

  • Forholdsregler vedr Corona

    15/04 - 2020 | John Brændgaard

    Stort set alle kommentarer i denne tråd er da et udtryk for sure gamle mænd, som har fået frataget deres legetøj. Det minder næsten om et lille barn, som har fået taget sin slikkepind. Og I skyder alle sammen på DGU. Er der da ingen af Jer , der har fattet, at DGU bestemmer ikke noget som helst. De henstiller kun til de danske golfklubber, som så har ansvarlige bestyrelser, der tager henstillingerne til efterretning. De gør de nok fordi de ved at alle jer sure gamle mænd efterkommer forholdsreglerne vedr Corona virus lige så godt som når I kun leder 3 minutter efter jeres bold. DGU værner også om golfsportens ry og det minder mig om en samtale jeg overhørte forleden. Det var Poul og Frits, der aftalte en golfrunde. Som frits sagde. Det der Corona halløj vedkommer jo ikke os. Vi drikker jo kun champagne.

  • Ret skytset et andet sted hen

    15/04 - 2020 | Søren Patrunch

    Det helt store problem er ude i klubberne. De medlemsvalgte amatørbestyrelser følger blindt DGUs håbløse anbefalinger uden hensyntagen til klubøkonomi eller medlemmernes rettigheder. Her kan små simple flertal sætte klubbernes ve og vel over styr og dette alene fordi de stoler på DGUs meldinger om at man ikke kan blive erstatningsansvarlig i forhold til kontingent mm. Men her tager DGU fejl. At forholde sig til at det er foreningen er uden betydning og desuden er det ikke KUN foreninger. Når man sælger spillerettigheder uden mulighed for medlemskaber i klubber i klubben samt modtager greenfeegæster, så er det en kommerciel forretning på ligefod med f.eks. fitnesscentre. Dette er en periode i golfhistorien som ikke lige glemmes, husk jeres bestyrelser på dette...

  • Nyt punkt til det næste repræsentationsmøde.

    14/04 - 2020 | Hasse Gårde-Askmose

    Jeg går ud fra, at DGU af sig selv tager deres beslutning om at lukke klubberne ned op som særskilt punkt på det udsatte repræsentantskabsmøde 2020. Og jeg opfordrer kraftigt til, at DGU bekræfter dette. Samtidig vil jeg dog anbefale klubbernes repræsentanter i repræsentantskabet til at tage initiativ til at dette sker.

  • Hvilke interessenter??

    14/04 - 2020 | Hasse Gårde-Askmose

    DGU har tidligere skrevet, at deres beslutning - og sikkert nu beslutninger - er taget efter samråd med deres interessenter. Jeg efterspurgte i den forbindelse: Hvilke interessenter?? Det kom der ikke svar på. Med baggrund af DGU's totale mangel på reaktioner på indlæggene ref. lukningen af golfklubberne, undrer deres "reaktion" mig ikke.

  • DGU`s nedgøring af landets golfspillere

    14/04 - 2020 | Ejvind Frandsen

    Det er da et utåleligt overformynderi DGU udviser. De anser åbenbart landets golfspillere for senile analfabeter, der hverken kan høre, se eller læse. Hvorfor h...... blande I jer. Vi har forstået regering og sundhedsstyrelsens udmeldinger om passende adfærd her i Coronakrisen, så vi behøver overhovedet ikke jeres detailstyring. Hold Jer til det I er valgt til.

  • Hvad skal vi egentlig bruge DGU til?

    14/04 - 2020 | Knud Foldschack

    Jeg har spillet golf i ca 18år og jeg har først her under Corona krisen lagt mærke til at DGU eksisterer. For mig som medlem af en golfklub har DGU været totalt anonym i alle årene. Og nu hvor jeg har lagt mærke til dem, har det bestemt ikke været for det positive. De beslutninger som DGU har taget i forbindelse med Corona krisen afspejler så vidt jeg kan se to ting: 1) at DGU ikke har noget i klemme ved at lukke klubber ned og 2) at DGU har haft brug for, for en gangs skyld at kunne markere sig. Dette har resulteret over flere omgange og senest her i dag, nogle beslutninger, hvor man som golfspiller og borger i Danmark tager sig til hovedet - og stiller spørgsmålet - Hvad skal jeg bruge DGU til - og er DGU overhovedet en hjælp for klubberne?

  • Hvis jeg kunne....

    14/04 - 2020 | Jan Stensbjerg

    Ville jeg øjeblikkelig melde mig ud af DGU.... magen til hovmod skal man lede længe efter. Tror man virkelig det er nødvendig at udpensle, ned til mindste detalje, hvordan vi skal komme rundt på golfbanen? Og hvordan vi kommer ud og hjem, skal DGU overhovedet ikke blande sig i. DGU, hold jer til at anbefale at alle overholder de af myndighederne udstukne rammer. Jeg håber at den klub hvor jeg betaler min kontingent, selv kan finde ud at tilpasse dagligdagen på golfbanen.

  • Er samkørsel og eventuel sengedeling nu underlagt DGU?

    14/04 - 2020 | Hasse Greiner

    Hvor langt vil DGU gå i formynderskabet af den danske befolkning? Hvis jeg ville køre sammen med en golfkammerat til golfbanen, hvor vi iøvrigt skal spille sammen, så er det ikke noget, jeg ville spørge DGU om. Lige som jeg ikke ville rådføre mig med DGU om deling af seng og bord. Forresten er jeg 68 år gammel og fint i stand til at træffe mine egne valg, hvad angår sundhed, så heller ikke det, behøver DGU at bekymre sig om.

  • Hjælp

    14/04 - 2020 | Jens Andersen

    Har nogen set min kat...måske den er blevet kørt over :(

  • Bingo

    14/04 - 2020 | Hasse Gårde-Askmose

    Citat: "..og man bør kun køre til og fra banen med nogen, man er i husstand med. .. Er den fra en af Wodehouse' noveller???.

  • Danmarksturneringen

    14/04 - 2020 | Jesper Vinzents

    Claus Munk Andersen, håber at dette kan hjælpe dig med dit spørgsmål: https://www.danskgolfunion.dk/artikel/dgu%E2%80%99s-turneringsaktiviteter-aflyst-til-og-med-den-10-maj

  • Danmarksturneringen...

    14/04 - 2020 | Claus Munk Andersen

    1. kampweekend i Danmarksturneringen er pt. kalendersat til 2.-3. maj. Jf. ovenstående, som umiddelbart er gældendende indtil 10 maj, er der brug for en udmelding omkring Danmarksturneringen. Hvad gør vi?

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer