Debat | Page 2 | Golf.dk

Velkommen til debatten

Husk du skal være logget ind for at deltage i debatten på Golf.dk.

  •  2
    kan man droppe i en hazard

    15/04 - 2018 | Poul Schleppegrell Vengberg | Last answer: 02/05 - 2018

    slår i går over en sø, kan ikke helt se om bolden kom over, laver en provosorisk, ved den gule hazard grænse
    da jeg kommer på den anden side, kan jeg, i den nu røde hazard, finde min bold, helt begravet som sucher, ,
    spørgsmålet er så, kan jeg tage min sucher op , og droppe i hazarden, ikke nærmere flaget, det var der mulighed for, og det vil ikke give mig stor fordel, men
    jo være at spille videre med den oprindelige
    hvis jeg ikke kan det, så har jeg jo fundet min bold, og den provosoriske er ude af spil, og så skal jeg , hvis jeg ikke kan spille videre, tilbage og slå en ny bold ved den gule hazard grænse
    god dag

    • En lille ekstra detalje

      02/05 - 2018 | Niels Pein

      Som Ole skriver, hvis der ikke er en Lokal Regel der siger man kan spille en provisorisk i dette tilfælde, og omstændighederne er således at det faktisk er en ny bold og ikke en provisorisk, så er der også den detalje, at en ny bold skal spilles derfra hvor den oprindelige blev spillet. Hvis "ved den gule hazard grænse" ikke er det sted, så er det spil fra forkert sted, med ydeligere 2 straffeslag. Og hvis der er tale om en alvorlig overtrædelse af spil fra forkert sted, så skal fejlen rettes for at undgå diskvalifikation.

    • Nej, ikke i dette tilfælde

      27/04 - 2018 | Ole Dybdal Nielsen

      Generelt: Der er situationer, hvor man godt kan droppe i en hazard, men man må ikke dømme sin bold uspillelig i en vandhazard. Som altovervejende hovedregel har man kun to muligheder i vandhazarder: spille bolden, som den ligger, eller tage lempelse efter Regel 26-1. Hvis en vandhazard har en sådan størrelse eller beliggenhed, at det vil være meget tidskrævende at afgøre, om en bold er i hazarden eller ej, kan der laves en Lokal Regel, der tillader at spille en bold provisorisk efter Regel 26-1, så man slipper for at gå langt tilbage for at tage lempelse, hvis bolden er uspillelig i hazarden. En sådan Lokal Regel er dog meget sjælden. I det konkrete tilfælde: Hvis der ikke var en sådan Lokal Regel, og hvis du udelukkende var i tvivl, om bolden var i eller over vandhazarden (og altså ikke i tvivl, om den kunne være tabt uden for hazarden eller out of bounds), måtte du faktisk ikke spille en provisorisk bold. I så fald var din anden bold ikke provisorisk, men en ny bold, og du skulle så have spillet videre med den, uanset om du fandt den oprindelige eller ej.

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  1
    Drop fra bunker

    29/03 - 2018 | Kim Korsgaard Nielsen | Last answer: 29/03 - 2018

    Hej

    Kan man med et strafslag tilfølge erklære sin bold uspillelig i bunker og droppe udenfor bunkeren?

    Mvh Kim

    • En mulighed for at komme ud af bunkeren

      29/03 - 2018 | Sidse Pein-Lorenzen

      Dømmer man sin bold uspillelig i bunkeren, må man slå slaget om fra det forrige sted med et straffeslag. Hvis det forrige sted var udenfor bunkeren, kan man komme ud på den måde. Mvh Sidse

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  1
    Så kom de nye Regler, der er godt nok meget nyt at forholde sig til !!

    13/03 - 2018 | Sidse Pein-Lorenzen | Last answer: 14/03 - 2018

    • Spændende :)

      14/03 - 2018 | Martin Grøn

      Personligt bliver jeg glad for at man ikke bliver straffet for dobbeltchip længere :)

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  2
    Regel spørgsmål

    18/02 - 2018 | Kim Korsgaard Nielsen | Last answer: 25/03 - 2018

    Problemstilling: Scorrekortet er udfyldt rigtigt på alle huller men sammentællingen er forkert!

    Hvad er straffen - hvis nogen? Og er der forskel på om summen (antal slag) er højere elller lavere end kortet egentlig skulle vise hvis sammentællingen var korrekt?

    Mvh Kim

    • sammentælling

      25/03 - 2018 | Poul Schleppegrell Vengberg

      der skal være anført rigtigt, på hvert enkelt hul, en forkert sammentælling medfører ikke diskvalifikatio, det er komiteen, som tæller sammen , og har ansvar for at det er rigtigt e v t ekstra slag, i f m straf, som man ikke kendte kan undtage for reglen jeg har en enkelt gang accepteret et forkert scoresammentælling, da spilleren, havde glemt at fratrække sine tildelte slag, i en match og han gjorde så selv opmærksom på det ved præmieuddelingen, det var lidt mærkeligt, men ok , og ikke et forsøg på snyd ? tværtom han havde snydt sig selv

    • I golf skal man kunne tælle...

      18/02 - 2018 | Kenneth Radoor

      Og ikke nødvendigvis regne. https://www.golf.dk/manualer/golfreglerne/2016/da/topic/regel-6 og https://www.golf.dk/manualer/golfreglerne/2016/da/topic/regel-33 Det er kommiteens ansvar , så ingen straf for at regne forkert /Kenneth

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  2
    Hurtigt reglspørgsmål

    30/01 - 2018 | Kim Korsgaard Nielsen | Last answer: 18/02 - 2018

    Er en bananskrald en løs naturgenstand eller en flytbar forhindring?
    Er ikke sikker på hvordan en "loose impediment" skal oversættes til dansk.

    Mvh kim

    • Tak.

      18/02 - 2018 | Kim Korsgaard Nielsen

      Tak.

    • Det er en løs naturgenstand.

      30/01 - 2018 | Niels Pein

      Venlig hilsen, Niels Pein

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
  •  8
    www.golf.dk ?

    12/01 - 2018 | Erik Bach-Andersen | Last answer: 01/03 - 2018

    Er det bare mig, eller er www.golf.dk på det seneste ikke bare blevet overklistret med reklamer, pop-up skærme og alverdens forstyrrende elementer ?
    Jeg kunne godt tænke mig at der var lidt (meget) mere stil og klasse over golfdanmarks officielle hjemmeside... er jeg den eneste der har det sådan ?

    • Golf.dk

      01/03 - 2018 | Karsten Sprogøe

      Niels, jeg har installeret adblock plus, og har en reklamefri GOLF.dk Dbh

    • Vedr. annoncering på Golf.dk

      21/02 - 2018 | Claus Rødgaard Thomsen

      Hej alle. Tak for jeres input. Vi forstår selvfølgelig godt de frustrationer, som nogle brugere har, når de ser reklamer. Og vi sætter pris på den feedback, vi får. Golf.dk er et site, som er gratis til rådighed for alle danske golfspillere. Det er ikke kontingentfinansieret, men annoncefinansieret og genererer et overskud, som bliver brugt til at udvikle golf i Danmark. Derfor vil der fortsat være annoncer, omend det selvfølgelig stadig er vigtigt, at folk har en god oplevelse, når de bruger Golf.dk. Derfor er vi også lydhøre. Med hensyn til selve opsætningen af debatten på Golf.dk, så arbejder vi på en forbedring af den måde, som den er sat op på, så den bliver mere brugervenlig. Golf.dk er i sit nuværende design kun et år gammelt, og vi arbejder stadig med forskellige justeringer for at gøre hjemmesiden endnu bedre. At man skal logge ind for at debattere er der ikke nogen planer om at ændre. Vi er godt klar over, at det er med til holde nogle fra debatten, men der har før været eksempler på, at tonen i debatten løb helt af sporet, hvorfor vi har valgt, at man skal være logget ind med navn for at deltage. Venlig hilsen Claus/Golf.dk

    • Tak for tilliden Lisbeth ...

      20/02 - 2018 | Niels Pein

      Desværre gider jeg ikke checke debatten så ofte som tidligere - på grund af reklamerne. Disse reklamer myrder sitet, og den umiddelbare indtægt ender med at føre noget skidt med sig. Og så dette Adform tracking som sitet også bruger - topmålet af stupiditet mht. webdesign. Jeg har lige købt en emhætte på en webshop. Nu får jeg så reklamer i massevis for emhætter her på golf.dk. Det er simpelthen så dumt at det skriger til himlen, men marketingstyperne er urokkelige i troen. Debatten dør sikkert. Ærgerligt.

    Deltag i debatten
    Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Sider