Regelspørgsmål. | Golf.dk

Regelspørgsmål.

A og B spiller slagspil.
A´s bold kommer efter et slag til hvile på B´s golfbag.
Er B´s bag udstyr eller en flytbar forhindring i forhold til A´s bold jf. definitionen på henholdsvis udstyr og forhindring?

User Comments:

    Hej Sidse!

    11/10 - 2017 | Preben Kjær Sørensen

    Hej Sidse! Tak for dit svar, som har givet mig bedre "styr" på fortolkningen af et par definitioner og Regel 19-4.

    A og B

    09/10 - 2017 | Sidse Pein-Lorenzen

    Definitionen "udstyr" er kun relevant for spilleren selv - hans udstyr er ikke udstyr for andre end ham selv/hans side. Når A slår sin bold, og den ligger på B's bag, er B's bag en forhindring for A. Hvis A slår til bolden, og den rammer A's egen bag, så rammer han sit eget udstyr, og det giver 1 straffeslag.

    Sidse, tak for dit svar, men

    07/10 - 2017 | Preben Kjær Sørensen

    Sidse, tak for dit svar, men hvordan udleder man af teksten til definitionen på henholdsvis forhindringer og udstyr, at B´s bag netop er en forhindring?

Regel 24-1

05/10 - 2017 | Sidse Pein-Lorenzen

B's bag er en flytbar forhindring, A's bold løftes, bag'en fjernes og bolden droppes på det sted, der var lige under, hvor bolden lå. Man kan også vælge at spille bolden, som den ligger, men det vil næppe være hverken populært eller praktisk ;-) mvh Sidse

Deltag i debatten
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer