Problemer med krop og muskulatur? Sådan kan du komme til at nyde spillet på golfbanen igen | Golf.dk

Problemer med krop og muskulatur? Sådan kan du komme til at nyde spillet på golfbanen igen

23/11 - 2020 | Sponsoreret indhold

Golf er en fantastisk sport, og der er ikke noget bedre end et par timer på golfbanen med nogle gode venner. Det kan dog være svært at nyde golfspillet, hvis du har ondt i kroppen af forskellige årsager. I denne artikel giver vi dig inspiration til, hvordan du kan slippe af med dine skavanker.

 

Massage kan løsne op

Har du ondt i muskler og led, kan en korrekt massage hjælpe dig med at slippe af med øm- og træthed i kroppen. Det kan dog ofte være en fordel at få massage af en professionel, som ved, hvor der skal trykkes for, at du slipper af med dine irritationer. 

Er du fra København eller omegn, kan du med fordel søge efter en massør i hovedstadsområdet, som øjeblikkeligt kan hjælpe dig med dine skavanker, således at du snart kan være tilbage på golfbanen.

Golf er en af de sportsgrene, som er mulig at dyrke, mens man er gravid. Det kan dog også give nogle skader med sig, hvorfor en massage til gravide kan være at anbefale, hvis du som gravid ønsker at fortsætte med golfspillet.

 

Hold dig i god form

Selvom nogle måske vil mene, at golf er en afslappende sport, er det fortsat vigtigt, at du er i god form, når du spiller. Har du ikke styr på din vejrtrækning, når du eksempelvis skal slå et langt slag, vil du være mere modtagelig over for skader i overkroppen.

Derfor er det vigtigt, at du ikke anser golf som den eneste form for motion i hverdagen. Vil du gerne kunne sige ja til et spil golf hver uge, må du også en tur på løbebåndet eller motionscyklen i ny og næ.

Det kan også være en fordel med moderat styrketræning, som gør, at dine muskler forbliver stærke.

 

Sig fra hvis du mærker noget

Selvom det kan være irriterende at skulle melde fra, fordi du har nogle småskavanker, er det vigtigt, at du ikke presser din krop unødigt.

Jo ældre du bliver, jo større bliver risikoen for at løbe ind i en skade. Derfor er det også vigtigt, at du mærker efter på din krop, hvornår den har brug for en pause. 

Det er eksempelvis ikke en god idé at tage et par timer på golfbanen, hvis du har bøvlet med knæet i et par dage. I så fald er det bedre at vente en dag eller to, før du er tilbage på banen. På den måde vil du kunne undgå lange skadespauser ved at komme skaderne i forkøbet.

Klik HER hvis du ønsker at slette alle cookies fra golf.dk