Velkommen til debatten

Velkommen til debatten – Hvis du vil oprette et helt nyt indlæg så klik på knappen ”Opret nyt debatindlæg”.
Hvis du vil se alle kommentarer for et indlæg så klik på indlæggets overskrift eller den lime grønne bjælke.

Hold en ordentlig tone - og inspirér andre til det samme.

sand bunker

4
- Seneste kommentar: 26. august 2016 kl. 19:17
Printer venlig versionSend til en ven

Hej , må man hvis ens bold , er i bunkeren , rive inden man slåer til bolden ???:MVH Pia Birk

4 kommentarer til "sand bunker"

"Bunker" er nok ;)

I golf er der altid sand i en bunker.

Man må rive før sit slag, hvis man ikke river i sin spillelinje eller i området omkring bolden og der, hvor man står.

Mvh
Sidse

Rive i Bunker

Det skal vel pointeres, at der kun må rives, hvis det er for at udbedre evt skader i bunkeren, og absolut ikke "blot" bruge en rive for at undersøge bunkerens beskaffenhed.

Mvh Calle

rive i bunker

Det hedder at drage omsorg for banen som er en undtagelse til Regel 13 -4.
Har haft denne diskusion med en hel del i klubben og må desværre sige at jeg har givet lidt op, så jeg bruger den ikke hverken som omsorg eller hvis jeg ikke kommer ud af bunkeren men bare længer frem. Der er desværre mange som ikke helt følger med i de regel ændringer som er kommet siden de begyndte at spille.

rive før man slår sin bold ???

hvorfor skulle man det, og nej man må ikke mærke
sandets beskaffenhed inden man slår,
hvis du slår din bold længere hen i bunkeren, har du med dit slag mærket sandets beskaffenhed, og så må du godt rive
inden du går hen til din bold igen
tror en del ikke fik læst inden man slår sin bold ?

Markør eds

3
- Seneste kommentar: 26. august 2016 kl. 18:21
Sidst redigeret: 25. august 2016 kl. 14:20
Printer venlig versionSend til en ven

Jeg har brug for at høre hvad I andre golfere mener, så jeg håber mange vil svare og give sit besyv med, for jeg er virkelig i tvivl om, hvordan jeg kan håndtere en lignende situation en anden gang.
Jeg havde for ganske nylig skrevet mig på en flight hvor der i forvejen var én spiller skrevet på. Næste dag kom der én spiller mere, og vi var så 3 der skulle gå sammen. Jeg kender slet ikke de 2 andre spillere.
Da jeg møder op og hilser, spørger jeg derefter om der er én af de 2 andre der vil være markør for mig, da jeg gerne vil gå en eds runde. Den ene vil gerne, og jeg spørger om vi så bare skal bytte scorekort, underforstået om jeg så skal være markør for vedkommende den anden vej rundt. Jeg får det svar at det må jeg gerne, for hvis vedkommende laver en rigtig god runde, så vil scorekortet blive afleveret.
....det er vist ikke helt efter reglerne.... men jeg kommenterer det ikke, da jeg tænker at jeg ikke gider opdrage på andre voksne mennesker.
Nu kommer problemet så, for allerede på 3 hul, mener vedkommende at have brugt et lavere antal slag end det jeg har noteret... Jeg siger ikke noget, men jeg er herefter extra opmærksom på antal af slag, og beslutter den strategi at italesætte antal slag undervejs.
Dvs jeg begynder "naturligt" og venligt at kommentere undervejs på fairway, på en gensidig bekræftende facon, hvor mange slag vi hver især ligger i.
Det fortsætter dog.... spilleren glemmer flere gange de små korte slag, luftslag, og at der er brugt 2 slag i bunkeren og ikke ét, og jeg gør hver gang opmærksom på virkeligheden til spillerens store irritation.
Det ender med at spilleren på hul 15 slår out of bounds i 2 slaget. Slår en provisorisk bold, og hævder at der ligger vedkommende så i 3 slag. Jeg gør stille og roligt spilleren opmærksom på at bolden ligger der i 4 slag, hvilket afstedkommer at spilleren gir mig mit scorekort tilbage, stopper sin runde og går ind i fornærmethed.
Jeg gjorde selvfølgelig selv runden færdig....

Hvad mener I andre spillere. Hvad stiller man op i sådan en situation?
Jeg synes klart selv at det er den pågældende spiller der er helt galt på den, men det påvirker da en ellers dejlig golfrunde,,,
Jeg synes det er anstrengende at folk overhovedet gider at snyde med points på dén måde... Hvis spillerens scorekort havde været afleveret, så havde det været med mindst 5-6 slag lavere end virkeligheden var... Burde jeg bare ha ladet det ligge, være ligeglad og lade spilleren snyde sig selv?
Jeg ville selvfølgelig ikke ha skrevet under, på et så tydelig snyde scorekort, men det var nok ikke blevet afleveret, for det var en ret skidt runde...
Jeg kunne måske bare ha noteret de faktiske slag og så ikke ha sagt noget undervejs?

3 kommentarer til "Markør eds"

Han/hun snyder kun sig selv

Jeg synes langt hen af vejen, at du har gjort det rigtige.
Måske gad jeg ikke bruge helt så meget energi på, at tælle og holde øje, for det påvirker jo også en selv.
Og hvilken glæde har personen, af at blive reguleret ned i en privat runde? Man kan vel ikke rigtig kalde det fifleri?
Match er en anden sag, der skal der tælles rigtigt og kun skrives under på korrekt scores.

Svar til: Han/hun snyder kun sig selv

Ja, det er præcis også sådan jeg har det, det var alt for ressourcekrævende, og det gider jeg netop ikke en anden gang... Er derfor ude efter hvad jeg skal gøre anderledes... Det må være et levn fra huleboeres tid, at man gerne vil have et lavere handicap på papiret....

kommentar

hvis han er fra din klub så kontakt spiludvalget i din klub med din historie, han skal jo lære
regleren at kende før eller siden

Fælles vandhazard

2
- Seneste kommentar: 26. august 2016 kl. 18:18
Printer venlig versionSend til en ven

Mit spørgsmål handler om en vandhazard placeret direkte foran teestedet .Denne er selvfølgelig markeret med gule pæle ! Samme hazard ligger samtidig til venstre for Green på det foregående hul ( i samme spilleretning)og her er hazarden samme sted markeret med røde pæle på baneguiden ! Hvad gælder i dette tilfælde ? En hazard kan vel godt markeres forskelligt afhængig af spilleretningen ?

2 kommentarer til "Fælles vandhazard"

Pælene på siden?

Rigtigt mange vandhazards er forskelligt markeret (gul, rød) på de forskellige sider af hazarden alt efter hvordan hazarden kommer i spil. I dit eksempel bør hazarden være markeret rød ind mod greenen og gul ind mod teestedet sådan som det også fremgår af baneguiden.

Spørgsmålet er så om den pågældende hazard er markeret sådan. Det kan jo være den et gul hele vejen rundt eller at nogle pæle er forsvundet hen af vejen

hazard

hvis hazarden er i spilretningen, d v s i vejen for green, er den markeret med gul og drop bagud osv
hvis den er ved siden af spilretningen, som ved green th er den rød og du må droppe to køllelængder
vi har f eks på passebækgård, en så som er i spilretning og fra siden af spilretning på samme tid og har disse to forskellige makeringer
det kan så være lidt svært at bedømme hvor bolden gik ind, men det må du jo selv afgøre som din egen dommer på banen

Er broen "i hazarden" eller ikke?

7
- Seneste kommentar: 26. august 2016 kl. 18:14
Printer venlig versionSend til en ven

På den lokale golfbane krydser en bro henover en hazard med røde pæle. Tæt på begge side af broen står i alt 4 pæle. Spørgsmålet er nu, om broen er "i hazarden" eller er der tale om to forskellige hazarder (på hver side), som stopper ved broen?

7 kommentarer til "Er broen "i hazarden" eller ikke?"

Det er ikke så nemt altid

Det afhænger helt af, hvordan hazarden ser ud, så der er ikke noget entydigt svar.
Et billede af situationen er nødvendigt.

Mvh
Sidse

bro

ja men hvad vil du have ud af spørgsmålet, at man kan få frit drop fra broen er klart, og hvis bolden er i hazarden skal den spilles som den er, eller droppes med straf )
god tur
Poul

Hvis broen er en del af hazarden

Så kan man vel ikke få et frit drop?
Man kan droppe mod strafslag?
Eller spille den som den ligger, men uden af grounde?

Hvis broen ikke er en del af hazarden, hvad skal det så til for, at få et frit drop?

At grounde på bro over hazard

Decision 13-4/30: Det er tilladt at berøre broen med køllen/jernet (at grounde), da en forhindring i hazarden ikke er hazardens bund.

Hvis broen er en del af hazarden...

Så kan man vel ikke få et frit drop?

Nej, det kan man ikke. Der er ikke lempelse uden straf, hvis bolden er i vandhazarden, og der er gene fra en ikke-flytbar forhindring.

Man kan droppe mod strafslag?

Ja, det kan man. Man kan ikke dømme sin bold uspillelig og droppe nede i hazarden, men man kan gå frem efter vandhazardreglen 26-1 og på den måde komme væk fra problemet med et straffeslag.

Eller spille den som den ligger, men uden af grounde?

Man må gerne spille sin bold, som den ligger, hvis det er muligt, og som skrevet ovenfor, er der ikke straf for at grounde eller i det hele tage ramme broen med sit jern i prøvesving eller tilbagesving.

Hvis broen ikke er en del af hazarden, hvad skal det så til for, at få et frit drop?

Det kommer helt an på den aktuelle situation, det kan jeg ikke give klart svar på, for der er hundreder af broer i alle afskygninger både indenfor og udenfor vandhazarden.

mvh
Sidse

broen ikke er en del af hazarden

hvis broen ikke er hazard, er den en tilvirket ting, som en sti og andet og du har frit drop, hvis du bliver nødt til at stå på den for at slå, eller bolden er på broen, eller broen er i vejen for slaget

Login

1
- Seneste kommentar: 25. august 2016 kl. 14:48
Printer venlig versionSend til en ven

Jeg har og er blevet lidt irriteret over når man er logget in og man går fra det ene sted til det andet, Så selvom man står på at man er logget på. viser sig at man skal ud og logge sig på igen og igen Synes faktisk det er ret irriterende.. Er der eller findes der andre måder så man beholder sit login over længere tid.. Dels læser jeg meget og skal så springe igen hen og login igen.... Hva er der af muligheder for at fristen kan forlænges?

1 kommentar "Login"

Hvis du ikke er aktiv i 10

Hvis du ikke er aktiv i 10 min blir du hægtet af. Det skyldes at siden har mange brugere, og at den vil blive overbelastet hvis for mange er logget ind samtidigt.
Det du kán gøre, er under indstillinger for din browser, fx. Safari, at bede den om at huske brugernavne og adgangskoder, så skal du kun trykke på knappen "login", når du vil logge på påny :)

Regelspørgsmål

8
- Seneste kommentar: 24. august 2016 kl. 22:20
Printer venlig versionSend til en ven

Hej alle.
Lige et spørgsmål om muligheden for at droppe på green. Er blevet mødt med at det kan man ikke. Jeg mener at erklærer man sin bold uspillelig og indenfor 2 køllelængder og ikke nærmere flaget må man. Det samme hvis man kan få lempelse for f.eks et sprinkeldæksel stance eller bold hviler på og ved drop ud af en vandhasard. Er der noget jeg har misforstået?
Mvh Kristen

8 kommentarer til "Regelspørgsmål"

ikke misforstået! - det må du faktisk godt ...

Afg. 20-7/3: Det er OK at droppe bolden på en green.
Er der tale om en forkert green (R 25-3b) skal du efterfølgende tage lempelse og droppe bolden udenfor greenen (indenfor 1 klgd af Nærmeste Punkt for Lempelse)
mvh. / G-R

Sprinklerdæksel

Har man gene fra et sprinklerdæksel udenfor en green, må man ikke droppe ind på green.

mvh
Sidse

drop på green

Til Sidse: Afg. eller regle nr udbedes for:
Har man gene fra et sprinklerdæksel udenfor en green, må man ikke droppe ind på green.
mvh jeff

drop på green

Til Sidse: Afg. eller regle nr udbedes for:
Har man gene fra et sprinklerdæksel udenfor en green, må man ikke droppe ind på green.
mvh jeff

Selvfølgelig

Regel 24-2b (i) om ikke-flytbare forhindringer
Regelbogens Appendix A, 4, a

Tager man lempelse uden straf, må man ikke droppe ind på en green.

Tager man lempelse med straf - uspillelig bold eller drop fra en vandhazard - må man gerne droppe ind på green.

mvh
Sidse

Tak Sidse

for udfyldelsen ....
Mit svar til Kristen i første omgang var ufuldstændigt.
Jeg overså at han ikke blot ville droppe med straf for uspillelig bold fra dæksel eller vandhazard men også forventede at få lempelse uden straf.
mvh / G-R

:)

Det ville da være usædvanligt, hvis en spiller dømte en bold på et dæksel uspillelig og ønskede at droppe med et straffeslag, når man kan droppe væk gratis! ;)
...selvom man på den måde kunne få lov til at droppe på green...

enig fsa et dæksel, men

hvis der er tilfældig vand på green og bolden ligger udenfor er der måske mulighed for at droppe med straf og opnå fri linje mod hullet. Mere følger ved lejligehed efter MID

mvh / G-R

GPS afstandsmåler vs. Rangefinder

7
- Seneste kommentar: 24. august 2016 kl. 14:20
Printer venlig versionSend til en ven

Hej alle,

Jeg vil høre hvad I har af erfaringer med GPS afstandsmålere (Ure) samt rangefinders da jeg har tænkt at investere i en af delene. Hvad taler for og imod den ene og den anden?
Jeg er avg. golfspiller, og har ikke nødvendigvis brug for at kende den præcise længde til pinden da det nok ikke kommer til at gøre den store forskel for en spiller på mit niveau, hvilket taler mere for at køb af ur istedet for en rangefinder. Omvendt har jeg også ladet mig fortælle at der er differencer på længdemålingerne på de forskellige GPS ure der er på markedet hvilket jo heller ikke er optimalt.
Jeg har kigget på Garmins S20 ur, samt Tomtoms golf ur hvilke jeg tænker er de bedst sammenlignelige og indeholder de funktioner jeg mener jeg skal bruge, så hvis nogle af jer kan anbefale et af disse modeller, så hører jeg gerne.
Umiddelbart virker det til at der er mere value for money hos Tomtom.

Hvad siger I?

7 kommentarer til "GPS afstandsmåler vs. Rangefinder"

Gps afstandsmåler vs. Rangefinder

Jeg har gjort samme overvejelser som dig, og besluttede at med mit handicap var det ok at kende længden til front - midte og bagkant.
Jeg kan ikke sammenligne de forskellige mærker, da jeg hurtigt valgte Tom Tom.
Den kan finde vej når jeg kører bil, og det går også fint på golfbanen.
Den opfylder fint mine krav, og jeg kan gemme min score på min I-pad.
Og der er ingen problemer med længderne, de passer fint.

Og så er den endda også opkaldt efter min tegnebog.

Men om du har samme holdning, hvis du prøver, det er jo en anden sag.
Jeg har tidligere brugt en Sonocaddie, men det er nu smartere med uret, som jo altid er lige ved hånden.

Men den kan desværre ikke få bolden til at finde hullet når jeg putter.
Jeg arbejder på at lære den det, men tror ikke det lykkes.⛳️
Steen 120-33890

Hej Steen. Tak for input, og

Hej Steen.

Tak for input, og jeg kan nikke genkendende til det med tegnebogen

Garmin g6

Hej Kristoffer.

Faldt lige over dit indlæg. Jeg har selv en garmin g6 som jeg er rigtig glad for. Jeg kan se hele hullet på displayet og kan finde afstanden til et hvilket som helst punkt på banen. Når jeg når greenen kan jeg zoome ind og få ret præcise målinger. Samtidig kan jeg føre scorekort og den kan regne enten stableford eller slagspil og en masse andre gode features.

Så for en avg. golfer vil jeg klart anbefale en GPS.

Jeg er dog nu nået ned I et handicap, hvor det er begyndt at være vigtigt for mig at kende den præcise afstand, så derfor vil jeg nu investere i en kikkert, hvorfor in garmin er til salg på.

Men indtil nu har den hjulpet mig meget og jeg er glad for at jeg besluttede mig for den lille "computer" istedet for uret. Synes at den er meget mere brugbar end et ur.

Det var lige lidt input - håber det hjælper lidt til med din beslutning

GPS vs Rangefinder

Spiller man sin egen bane som man jo kender til hudløshed, synes jeg det er fint nok med en GPS, men en "kikkert" på en fremmed bane er så absolut at foretrække, da den måler meget mere nøjagtigt,

GPS vers. Rangefinder

Specielt på fremmede baner er jeg gla for min rangefinder. Der er utrolig mange "forhindringer" på banen som ikke er med i en gps, og så er det rart at kunne "skyde"dem direkte. Den kan dog ikke give en afstand til for og bagkant af greenen. Kombinationen af de to er perfekt. Du kan købe begge dele brugt.

Begge dele

Jeg startede med en GPS, en garmin jeg så har haft i mange år - den viser banen og green specifikt hvis jeg trykker på en knap, den kan også ved tryk med eks en tee vise en afstand til det jeg har trykket på og restafstand derfra til green.

Den måler bare ikke altid helt præcist - tror ikke der er noget galt med den, det er mere usikkerheden ved gps generelt.

Jeg har en kammerat med en mage til, de viser ofte 1-3 m forskelligt selv om de holdes op lige ved siden af hinanden.

Til supplement specielt ved indspil til green eller objekter på banen det kan være svært at finde med gpsen har jeg derfor en lasermåler, den er præcis og det har betydning specielt ved indspil. Til gengæld kan den hverken se igennem træer eller over bakker (eller regn og tåge...). Den er rar at have når man står eks lige uden for green og skal have afstand til flag, en bakke eller andet, så sparer man tiden med at gå frem og tilbage og skridte af. Gør effektuering af eks et 40 m indspil noget hurtigere.

Så det er lidt en kombination af begge dele. Men start med gps indtil du føler dig nogenlunde sikker på at den bedre præcision med en laser er pengene værd.

TomTom Golfer erfaringer

TomTom Golfer er helt præcis, når det gælder afstandene til greens og hazarder, - hvis hazarderne er med. Det er de bare ikke altid, navnlig mangler vandhazarder mange steder. Jeg kan nævne Mogenstrup, Hedeland, Skærbæk Mølle. Desuden er out-of-bound ikke med.
Jeg fik min TomTom Golfer i julegave, da den blev introduceret på nettet. Da jeg opdagede de første mangler rapporterede jeg det til TomTom, og de blev straks rettet. Selv vores stengærder i Sorø blev tilføjet som vandhazarder. Fantastisk tænkte jeg. Men så...
I over 1,5 år har jeg nu mange gange forgæves indberettet mangler, bl.a. opdagede jeg, at jeg ikke havde fået vandhazarden på hul 10 i Sorø med i mine rettelser i starten. Og nu sker der absolut ikke en hujende fis, når jeg kontakter TomTom, andet at de siger: Jamen, det lagt ind i vores database.
Min konklusion er, at jeg ikke gider at bruge mere tid på at indberette fejl, og at TomTom enten mangler IT-kompetence eller ikke følger op på deres rettelser ude i virkeligheden.

Regelspørgsmål

1
- Seneste kommentar: 24. august 2016 kl. 13:33
Printer venlig versionSend til en ven

I slagspil driver begge spiller ud i rough, ca. samme sted. De finder den ene og enes om, at det er B's bold.
B spiller den, og A går tilbage og slår en ny bold, da han ikke kan finde den oprindelige.
På green opdager B, at han har spillet A's bold.
B får straf for at have spillet en forkert bold, men hvad med A?
Kan han gå tilbage i roughen, og droppe sin bold så nær åstedet som muligt, og derpå spille sit andet slag, fordi medspiller havde flyttet den, så den var væk?

1 kommentar "Regelspørgsmål"

A havde chancen for at identificere

...men han satte en ny bold i spil fra teestedet, og han kan ikke ændre noget efter det. Regel 28

Mvh
Sidse

Scotland - Kirkcaldy området, anbefalinger?

3
- Seneste kommentar: 24. august 2016 kl. 08:50
Printer venlig versionSend til en ven

Hej,

Årets familiematch går til Scotland. Vi er fire mænd (33, 48, 50 og 66 år) som skal spille tre runder ialt fra fredag-søndag. Lander fredag formiddag i Edinburgh lufthavn og flyver hjem søndag eftermiddag.

Jeg har overvejet at bo i Kirkcaldy, eller tæt på, da det ligger godt placeret imellem Edinburgh og St. Andrews. Vi søger råd til location, baner og evt. andre gode tips i området (restauranter, pub'er, hoteller/Inn's, whiskydestillerier etc.)

Mht. golf er budgettet ikke til Kingsbarns, Gleneagles, Old Course o.l. Niveauet 40-80 pund er passende, med 50-60 pund i snit over de tre runder. Og gerne max 30min kørsel fra hotellet. Jeg tænker min. to linksbaner og så evt. en park/in-lands bane.

Så er der nogle derude, der kan komme med anbefalinger? De er meget værdsat da det er første gang for os alle derovre.

Pfh. mange tak!

/Christian.

3 kommentarer til "Scotland - Kirkcaldy området, anbefalinger?"

Golf Skotland

Leven links er en god bane, vi var der sidste år. Den kan vi godt anbefale og kan spilles til halv pris, hvis man køber golfhæftet .

billig golf i Skotland

Hej!
Har selv lige været i Skotland, i Fife området, St. Andrews.
Der er masser af fantastiske muligheder uden netop at skulle spille de helt dyre Kingsbarns og Old Course etc.

Jeg kan anbefale hjemmesiden:
https://www.teeofftimes.co.uk/scotland/east/fife/

Her kan man finde en masse 'sidste øjebliks' tilbud.

Du kan spille Dukes til 40£, som er en fantastisk fed bane lige uden for St. Andrews.
St. Andrew Fairmont (anbefaler Kittock) til kun 30£.
Eller spil Gleneagles for 70-80£ (tilbudet gælder dog kun sene tider efter kl. 16:00), hvilket jo passer fint nok til en runde på ankomstdagen... Gleneagles Centenary course er en Ryder Cup bane. Kings course får dog bedre anmeldelser...

Spil evt. St. Andrews New course eller Jubilee, som er rigtige Linksbaner til 75£. Begger baner ligger lige op af Old Course og man får lidt ægte St. Andrews! (c;
Mange af de lokale i St. Andrews har selv New Course som deres favorit!

God tur!

Mvh
Sonny

Tak..

Leven Links har jeg set og overvejer kraftigt at spille den.
Tak for links, de ser rigtig fornuftige ud. Har selv brugt Golfnow mange gange i USA. Så det er nok vejen frem istedet for at forudbestille.

Flere forslag modtages gerne:-)

Også omkring gode steder at bo. Har fundet et par B&B's i Kirkcaldy samt hotellet Drummonds Hotel and Steakhouse til meget fornuftige priser. Meget i St. Andrews ser ud til at være booket eller MEGET dyrt.

Nysgerrige (ikke et prale-indlæg)

4
- Seneste kommentar: 23. august 2016 kl. 23:13
Printer venlig versionSend til en ven

Hej alle,

Jeg er i mit første år som golfspiller, og var så heldig at score hele 50!!! point i Hillerød i lørdags (røg fra hcp. 34,3 - 27,3) i 95 slag (min bedste inden da var 108 slag).

Jeg er nysgerrig efter at vide, hvor mange, der har prøvet at score 50 p (jeg ved godt, at det nok kun kan ske én gang i karrieren).

Mvh. Mikkel

4 kommentarer til "Nysgerrige (ikke et prale-indlæg)"

Lavede 65 point i min første

50 point er super flot. Vær stolt af det :)

Lavede 65 point i min første match. https://dl.dropboxusercontent.com/u/40866287/golf/65.png

Tror dog det er de færreste der oplever det, specielt oppe omkring min benchmark. Mange vælger bare at spille med det samme, jeg gik i knap 5 måneder på driving range, næsten hver dag forud for min runde, og hvor mange normale mennesker synes lige det er sjovt, nok nærved ingen :)

Super flot

Og det kan sagtens ske igen.

Jeg lavede fra hcp 36, 30 point på 9 huller, i en match, hvor vi kun skulle spille 9 huller.

Hvis du spiller en masse henover vinteren, men ikke kan blive reguleret, er der en mulighed for, at du når foråret kommer, at du pludselig kommer til, at lave en masse point på engang igen.

Uanset, godt spillet og fortsat god fremgang.

30 point på 9 huller er

30 point på 9 huller er stabilt :)
Godt gået.

det afhænger vel

lidt af hvor mange tildelte slag man har.
14 tildelte - 44 p. for ikke så længe siden - årgang 47.

Billet til Made In Denmark

0
Sidst redigeret: 24. august 2016 kl. 16:28
Printer venlig versionSend til en ven

Hej golfere,
jeg har fået et afbud til Made In Denmark og har derfor en Partout-billet til overs.
Købt som Early Bird - og derfor også til salg for kr. 400,-
Haves som PDF så den nemt kan sendes med mail og printes ud hos dig.

Ellers ses vi i Himmerland :-)
Tom

EDIT: Ser ud til at en lille håndfuld ikke syns så godt om det - så tilbuddet er annulleret *haha* ;-)
Er foræret væk i godhedens tjeneste.

Spillers bold markeret af medspiller uden at spørge.

3
- Seneste kommentar: 21. august 2016 kl. 15:15
Printer venlig versionSend til en ven

Under en turnering i Nordjylland oplevede jeg, at en af mine medspillere markerede min bold uden først at spørge, om det var i orden.
Jeg så det ikke, da jeg på samme tid var i færd med at placere min bag. Da jeg kom tilbage, så jeg, at min bold lå på forgreen. Jeg var på det tidspunkt ikke klar over, om jeg havde slået på, så derfor gik jeg hen for at slå til bolden som den lå.
Jeg slog til bolden, hvorefter min medspiller forklarede, at han havde markeret min bold og lagt den på forgreen.
Jeg var meget irriteret over hændelsen,- især da den medførte, at jeg fik 2 straffeslag for at slå fra et forkert sted.
Hvad er ret og rimeligt og hvad er den rigtige afgørelse?
Er der straf til medspilleren for at markere min bold uden at spørge??

MVH
VK

3 kommentarer til "Spillers bold markeret af medspiller uden at spørge. "

Ingen straf til nogen

Situationen er præcist beskrevet i Reglerne, og vidste spilleren ikke noget om, at bolden var blevet flyttet, skal bolden bare spilles fra det rigtige sted.
Decision 15-3b/3

Mvh
Sidse

At løfte bold uden bemyndigelse

Medspilleren pådrager sig 1 straffeslag for at løfte bold uden bemyndigelse.
M v hilsen PS.

@Lars

Det drejer sig om sig om slagspil, ikke hulspil.

Mvh
Sidse