To naturstridige drives?

Sådan lå boldene i ske efter at have fløjet 243 meter. (Foto: Niels Hunniche)

Printer venlig versionSend til en ven
Sandsynligheden for at to drives på næsten 250 meter havner præcist samme sted svarer nærmest til at vinde en af de helt store gevinster i Lotto. Og Niels og Jan ramte rigtigt, da de spillede en bane i England. 
 
Historien om en amerikansk spiller, som i den grad forstod at repetere sit sving og få to bolde til at ligge på samme frimærke efter et par wedgeslag, har fået en læser til at sende ovenstående billede til redaktionen. 

Billedet stammer fra den gamle Ryder Cup-bane Ganton i Yorkshire i England, hvor Niels sammen med sin ven Jan spillede en runde. 

 
- Vi slog begge et drive på 243 m. Se på billedet hvordan boldene lå, så det kan altså også ske med driveren, fortæller Niels, der gør opmærksom på, at det er hans bold, der ligger tættest på hullet. 

Har du oplevet noget lignende - eller har du bare en pudsig historie fra golfbanen, som du gerne vil dele med resten af Golf-Danmark, så skriv til redaktion@golf.dk.  


9 kommentarer til "To naturstridige drives? "

Selvom Peter og jeg lå 30

Selvom Peter og jeg lå 30 meter længere fremme, og helt ude på fairway, kunne man sagtens se de lå rigtig tæt!

mhm :=)

Fantastisk hvis det skete :D

meeen bolde kan også placeres ;)

to naturstridige drives

godt nok taler Niels både højt og meget på en golfbaner, men ingen kan eller skal betvivle hans ærlighed.

Ét naturstridigt drive

Det er vel kun det ene (=det andet) drive, der er "naturstridigt" ;-)

Et naturstridigt drive

Kender tilfældigvis alle 4 i den flight og de er alle men of honor - de ville hellere miste en arm end snyde

mhm

Ønsker ikke at kaste mudder, det var ikke meningen med at sende vores billede til Goldf.dk fra en helt fantastisk tur til Northeast Yorkshire
Jeg lader bare din mistænkelighed stå klart for alle til at dømme.

Et naturstridigt drive.

Er også sket for mig. Hvordan gør man?? Bolden nærmest flaget
markeres, den anden slås, den første genplaceres - i et turfhul !!
eller frit drop inden for 1 køllelængde ??

Genplaceres, men ikke i turfhul

Ja, bolden nærmest flaget markeres og løftes, den anden slås, og den første genplaceres - dog ikke i et evt. turfhul fra slaget til den anden bold.

I så fald skal bolden placeres i det nærmeste leje, der mest svarer til det oprindelige leje, som højst er én køllelængde fra det oprindelige leje, og som ikke er nærmere hullet. (Regel 20-3b)

Synes nok at den ene bold så bekendt ud :)

For mig ingen tvivl om sandheden i den historie :)

Har spillet mange hyggelige runder med dem, og kunne ikke drømme om at sætte spørgsmålstegn ved deres ærlighed.

Ses 3. Marts til en gang Texas :)