Dansk long driving rekord?

Simon B. Mikkelsen (forrest) varmer op med driveren
Simon B. Mikkelsen (forrest) varmer op med driveren

Printer venlig versionSend til en ven

Med et drive på 370 meter kanonerede Simon B. Mikkelsen sig tæt på titlen som Danmarks længstslående

Skives 1. divisionshold var i kamp to gange i den netop overståede weekend. Det er dog ikke de to tætte nederlag til Brønderslev og Mollerup, der er det mest interessant ved matcherne.

Derimod er det Skives Simon B. Mikkelsen og hans driver. I lørdagens single i Brønderslev slog han ind over doglegget på 9. hul og landede 15 meter kort af green på det 385 meter lange hul. Et slag som de lokale vurderede til at være 325 meter.

Skibonitten havde langt fra brugt alle sine kræfter. Under søndagens runde i Mollerup blev hans drive på 10. hul målt til 370 meter. Dermed gav han sig selv et andetslag på 88 meter på par 5-hullet.

Er det dansk rekord, eller er der nogen derude, som kan overgå det? Skriv gerne en kommentar i feltet herunder.


55 kommentarer til "Dansk long driving rekord?"

Over 350 meter - må man nøjes

Over 350 meter - må man nøjes med at slå med et 2 jern - eller skal man slå en Driver? (finder ikke ret tit bolden!)

Long driver

I den ovennævnte divisions kamp spillede jeg tilfældigvis med Simon og ja han slår VIRKELIG LANGT! Men jeg må dog her fortælle at jeg kender en der kan slå den længere. Denne person hedder Jacob Pingel Lauridsen. Han var tilfældigvis også med i denne kamp og hev her 4 sikre point hjem til Mollerup. Jacob er efter min mening uden tvivl den mand der kan flytte bolden længest !

Kvinder

Hvor langt slår de bedste kvinder typisk?

Junior længstslående

Til info, har Simon jo været Junior DM for nogle få år siden. Men han slår langt med alle jern/køller!!!

drive

kan jeg ikk helt leve op til men har slået 350 ca. på min hjemme bane midtsjælland golfklub. hul 4 445, meter par 5 (:

Kvinder

De bedste kvinder ligger på 300 meter. Har set Julie Finne-Ipsen smække den forbi 250 meter i luften i almindelig turnering.

Long Drive

Simons klubkammerat, Mads Iversen: Hvad med ham, han slår saft susemig også langt

Subjektiv artikel

Jeg mener det er meget dårlig journalistik at bringe en så subjektiv artikel med overskriften "Dansk Long Driving rekord?", og indholdet er endnu mere kritisabelt. Er det Se & Hør for golfspillere?

Der er jo for nogle år tilbage blevet afholdt DM i Longdriving på Lunden i Charlottenlund med Mads Iversen som vinder. Han flytter den uden tvivl noget længere end den nævnte spiller.

For at vise at det beskrevne ikke er imponerende langt eller fantastisk, så er der en juniorspiller i Københavns Golfklub, Emil Bundgaard, der på dette års træningslejr drivede green Costa Ballena's 17 hul - 365m par 4 hul.

Jeg håber på færre lokal sensationsnyheder fremadrettet på en ellers glimrende hjemmeside!

Herregud

Hvis han havde gjort det i topløs tilstand kunne vi måske snakke om se og hør. ;-) Jeg synes det er helt okay at lægge op til lidt snak/debat om folk der kan bombe den afsted. Fandt i øvrigt det her fra DM i Longdriving: "Mads Iversen fra Skive kan kalde sig konge af dansk longdriving. Med et slag på 295 meter vandt han det danske mesterskab, på en herlig sensommerdag på Charlottenlund Travbane." Hva dælen spiser de i Skive?

DM i Long Driving

.... er jo en sport for sig selv - og ofte noget anderledes forhold når det gælder - hvis man ellers gør i DK som det gøres i udlandet så har man 2½ minut til at kanonere 5 bolde afsted så langt som muligt - man spiller i cup system så det er ikke altid den længst slående som slår længt - for banen har en vis bredde og rammer man ikke indenfor bredden så taber man bare modstanderen slår den 2 meter frem....

Og når det så er skrevet så er det stadig nogle imponerende drives der er slået for når der er Long Driving Contest rundt om i verden så er det oftest spillere som kun kan slå langt og ikke andet - ikke mange af dem kan spille god golf samtidig - men laaaaangt slår de fan... Og så har de samtidig ofte 12-16 drivere i bag'en som passer til forskellige tidspunkter (vind, vejr, følsomhed m.m.) så der kan være stor forskel på den almindelige driver Simon har brugt (tjekkede man i øvrigt at den var lovlig....) og de drivere som Long hittere normalt bruger....

Flot slag af Simon men ville han kunne gøre sig i en "rigtig" Long Driving konkurrence???

Overnævnte kommentarer

Nu spiller jeg selv med Simon i den lokale klub i Skive.

Overnævnte Mads Iversen har flere gange været Danmarks længstslående og har så vidt huskes vundet 2 gange (maybe im wrong), derudover har han trænet Simon, og jeg tror uden tvivl at blandt Danmarks 5 længstslående, både i en reel Longdriving konkurrence, men også i turnering.

At T. Hansen så vælger ikke at kalde et slag på 370 meter for "ikke fantastisk" og "ikke langt" er en smule underligt, for i denne artikel: http://hypertextbook.com/facts/2004/CrystalCuevas.shtml står der at det længste slag slået i verdensmesterskabet i longdriving (dog i finale runden), er på 371 meter, har dog hørt om 426 meter?? - Dermed sige at et drive på 370 meter ikke er langt, det er ski at stramme den lidt, T. Hansen!!!

Kvinder

Tak for svar.. Som begynder er jeg nysgerrig, da jeg altid får at vide at jeg driver langt (ca. 240), men havde ingen ide haft om det var vildt godt, men nu er jeg da i hvert fald tilfreds :-)

Langt, ja, men elendig overskrift

T. Hansen har da fat i noget rigtigt her. Der er mange, som kan høvle den derud under de rette forhold (vind, fairways mv.).

Nikolaj Volke, at Pingel slå

Nikolaj Volke, at Pingel slå længere end Simon B. Mikkelsen, er da dagens Joke.
Godt nok slå Pingel langt, men nu har jeg gået rundt med begge spillere, og Pingel kan på ingen måde slå ligeså langt som Simon.
Jeg tør vædde på at Simon kan out drive Pingel uden problemmer, men humoristisk input.

Jeg slår længst

I den forgangne runde af divsion slog jeg et drive på trehøjes hul 5 på 380 meter.. Der var medvind og fairways var knastørre, men den var faktisk ikke engang ramt godt.. Jeg vil til hver en tid stille op mod Simon Mikkelsen og give ham nogle wheels.. Jeg kan også slå rigtig langt i modvind, når jeg rifler den ! Long John out !

Kvinder

Det er da den største røver at kvinder smækker den ud på 300 meter! Brittany Lincicome fører LPGA driving average med 276 yards, eller 252 meter om du vil det. Jeg skulle da mene at hun er blandt de bedste, og er derfor ikke skyggen af at slå de der 300 meter! Hvis Julie Finne Ipsen kan slaske den ud på de 250, så tror jeg hun går en lys fremtid i møde!

Det kan godt være han slår

Det kan godt være han slår langt. Men slår han så langt hver gang?
En af vores førsteholds spillere, han stod en dag på vores driving range. Den er ca. 250 meter lang. Nede bag rangen ligger der en 9-hullers bane. Og der finder du hul 3. Huls 3 starter omkring 50 meter efter rangen. Her kunne vi se hans bolde ligge. Og de lå ikke kun lige inde på hul 3. De lå langt nede af hullet. Vi vurderet at hans slag minimum var slået 330 meter. OG DET ER ALTSÅ MED TRÆNINGS BOLDE! Det vides ikke helt nøjagtigt hvor langt han slår med rigtige bolde...

Svar til Jonas

Svaret er ja. og fairways bliver ramt 8/10 gange ude på 300-350 m hver gang.
Svar til Wichmann: ja Simon´s driver er selvfølgelig lovlig. Tror elite spillere godt ved hvornår ens udstyr er lovlig.

The greatest recorded carry

The greatest recorded carry of a golf ball is 418.78 m - mere skal der vidst ikke siges. :)

link; [url]http://hypertextbook.com/facts/2004/CrystalCuevas.shtml[/url]

Lidt for langsom... :)

Peter.

Du er da ikke alt for smart at høre på Peter. Du taler som om du spiller med de 2 til dagligt. At arrangere en long drive competition på andres vegne, må da uden tvivl være dagens joke. Og at du vælger at kalde Nicolajs indslag ''humoristisk''.. Hvordan står du så??

Mvh. Kurt

Nikolaj Volke har ret

Efter at have læst denne diskussion vil jeg give Volke ret. Jacob Pingel slår længere! Simon MIkkelsens drive er tårnhøje og derfor kun lange i modvind.. Jacob Pingel's drives er længere i Stille vind og modvind.. Desuden er det svært at sammenligne, da der er så mange faktorer der kan spille ind.. Vinden er selvfølgelig en stor faktor.. Dit første hop på Drivet(om den går død eller studser fremad).. Der er også stor forskel på om fairways er tørre eller bløde.. Om det er op ad bakke eller ned ad bakke.. Desuden er den eneste måde at finde ud af, hvem der slår længst at stille sig op med en trackman også fyre løs.. Der er fairwaen den samme og ingen vind. Her spiller ingen faktorer ind ! Men vil da gerne indrømme at det er et flot drive, men det kan ikke bruges til at finde ud af hvem der slår længst !

simon slår langt hver gang

#jonas wendelboe

Ja, Simon slår langt hver gang. Han var også med til DM i longdriving for et par år tilbage, hvor konkurrenterne fik hjul..

Og til dem der siger at Iversen slår længere end Bregendahl vil jeg bare sige at I tager fejl.. Det kan godt være at Iversen slog længere da Bregendahl var junior, men nu kan han ikke følge med længere..

Danmarks længst slående

Et driver i en eller anden runde er ikke afgørende om man er danmarks længst slående, vinderen af DM i longdriving må være den længst slående ved denne begivenhed. nu kender jeg ikke personerne selv. men kender personer som kender dem, i hver sin lejr. og fra dem ved jeg de begge flytter bolden rigtig langt. men hvis det er vigtigt for en person at kunne kalde sig danmarks længstslående golfspiller må de jo stille op. no bad feelings from here, men det er jo i for sig jo en ligegyldig konkurrence, medmindre man har tænkt sig at leve af det. men så er denne diskussion egentligt også ligegyldig :D

BoomBoom Out :D

Danmarks længst slående

Hvad med Bubber er der nogen der ved hvor langt han slår?

Han slår langt meeen...

Simon slår utrolig langt, jeg har ladt mig høre, at han har en swingspeed på 140 og det er da hurtigere end de fleste, meeen han tabte 4-3 selv samme dag han slog det lange drive. Så vi må konkludere, at han slår langt, men skal øve sig på at være mere sikker på en golf bane...

hahah

Ja nu er jeg tilfældigvis gode venner med buller/simon, Han er en fantastisk golfspiller og self spiller han med lovligt grej, hans driver står til at være 7,5grader men er i virkeligheden 6,5 grader.
Jeg tror ikke i får ham til at stille op imod nogle af de nævnte spiller, Da han ikke spilder sin tid på den slags. Simon kan til hver en tid smadre samtlige af jer i long driving :)

hovedrystende Fabi

tror denne diskussion har taget en forkert drejning over til min far er stærkere end din far :D tror vidst hvis man skal bruge det til noget konstruktivt så burde man måske se ind ad. og lade være med at have ondt i røven :)

lidt af hvert...

Jeg vil gerne lige komme med nogle rettelser til artiklen for der er noget som ikke passer. Hul 10 i Mollerup er 453 meter, men i søndags spillede det kun ca. 440 da pinden stod 4 meter fra forkanten og teestedet var rykket frem. Han havde 88 meter til pinden, så derfor slog han den 352 og ikke 370 meter som der står i artiklen. Til spørgsmålet om hvem der slår længst generelt vil jeg kun sige, at jeg har set Pingel carry sin driver ca. 280-290 i sidevind på en flad range. Hvis man dertil ligger den medvind som der var på hul 10 i Mollerup i søndags, så vil Pingel uden tvivl kunne carry sin driver 310+. På hul 10 i Mollerup begynder det at gå ned ad bakke ude ved ca. 300-310 meter, i forhold til hvor teestedet stod i søndags. Og så er vores fairways som beton!! Så alt i alt kunne Pingel med hans carry længde, medvinden, beton fairway og banens forløb godt slå bolden de 352 meter og måske mere…
hmm og så tænkte jeg lige på... tabte Simon ikke 5/4??

Den rette længde

Ifølge de oplysninger jeg har fået, så var drivet 370 meter, når der var taget højde for pinplacering. Hvis det ikke er rigtigt, så beklager jeg naturligvis.
Der er god gang i debatten her, men jeg savner lidt nogle eksempler på drives, der er længere end det fra Mollerup. Kom nu longhittere - det er OK at prale, med drives over 350 meter.

Så må du kontakte selveste

Så må du kontakte selveste Jesper Egegård....

debat eller artikel?

Jeg er lidt i tvivl, er dette en debat, eller en artikel? - hvis der er lagt op til debat, burde dette så ikke finde sted under sidens debatforum?
- Jeg synes det er en mærkelig form for journalistik. denne debat er jo bygget på ca. tal og røverhistorier. - personlig har jeg intet imod en god røver i ny næ. Men det ville være rart, hvis ting som dette kunne finde sted under debatten.

Nu glemmer i vist nogen

Jeg tror lige at folk skal mindes om at kongen af Værløs, Nicolai Aagaard generelt giver folk hjul med driveren. Han river den i hvert fald forbi de to i diskuterer ovenover. Desuden har han også kniven som i hvert fald går en 270 med rullens!

Til Martin aka PW

Det skal siges at Simon pådrog sig en skade i denne match.

lørdags matchen

Det skal også lige nævnes at simon dagen før i brønderslev carriede bolden 300 meter i modvind på hul 3 rød. Og det var i begge runder.

Flottenheimeri

Hvis Simon har en svingspeed på 140 som nogle siger, er han måske verdens længsslående spiller.. Jamie Sadlowski verdensmesteren i Long Drive havde på sit bedste drive i Long Drive konkurrencen en swingspeed på 144, med en driver der var meget forlænget og andet der øger swingspeeden.. Med en rigtig longdriver er simon muligvis den længstslående så ! At han carry'er bolden 300 meter i modvind mener jeg dog er en kryddes.. Selvom han har en svingspeed på 140 når han smadrer så hårdt han kan så er den måske ca. 130 på banen.. Så vil han ligegyldigt hvor gode tal han har aldrig kunne slå bolden over 295 meter, vel og mærke uden vind.. Det kan jo være at han har slået bolden over noget dogleg eller andet som gør drivet kortere!

Simon

For dem der ikke tror på det, slog Simon 295 meter i carry i modvind til Dm da han var 15 år. hvilket kun var en meter Kortere end Mads Iversen.

... Han slog langt men

Tabte stadig sin match?

Længde er jo ligegyldigt.

ondt i røven

Der er godt nok mange her inde, der har så ondt i røven. Over de ikke kan carry en skid mere end 200 m. Kom da på træningsbanen i stedet for at hakke på manden. Simon slår mega langt med alt, det kan man ikke tage fra ham her på Golf.dk. Over and out!

enig

Jeg er enig med DM. Og alt hvad der går længere end 280 m under normale forhold vil jeg da mene er rigtig langt. Personligt tror jeg, at Simon Bregendahl er den der slår længst af alle de omtalte spillere i denne debat.

Fuldstændig enig

Fuldstændig enig med DM! :-)

Simon B Mikkelsen

Tanken med denne nyhed var ikke at skabe en debat om hvis far der er stærkes. Formålet var at anerkende en top præstation under konkurrence forhold. Personligt har jeg ikke set drives på 350 meter plus på et relativt smalt hul i en match! Ja, han endte med at tabe pga en skade som han fik efter sit slag - han havde sagt fredag at han havde problemer med ryggen. Samme Simon vandt det sidste hul i Brønderslev for en deler efter et perfekt slået langt drive der endte kort af green. Som jeg husker matchen i Mollerup så var den lige eller også var Simon 1 oppe efter 9 huller, men tabte de næste 5 grundet ryggen.

Formålet var som sagt at høre om andre der under pres kunne præstere som Simon - dette lyder ikke til at være tilfældet.

Fore!

HMMM

Aagaard slår afgjort længst, må give kongen af Kokkedal ret ;) er det dig Jeff der bruger navnet? men ja han slår sygt langt, men fuck nu hvem der slår længst hvis det andet sjasker?

@Grethe

Simon's modstander var -2 ind fra hul 9 for de var A/S, så da rigtigt surt for Simon han blev skadet, men var næppe derfor han tabte :)

Men er rigtigt flot han kan slå langt!

@Messi

Da Jeff Winther er skiftet til Nivå golfklub, har han ikke lov til at kalde sig kongen af kokkedal. Ja, han er stadig medlem i Kokkedal, men som den Judas han er skal han ikke misbruge Kokkedals gode navn.

(humor kan forekomme)

Kong K

Mener absolut jeg slår længst af alle. Jeg har flækket et sand jern 210 meter.
Hold jer nu i sporet og anerkend at det er et flot slag og et godt buller. Synes simpelthen at det er sørgeligt at mundhugges over et flot slag, i stedet for at nyde at vi i DK har nogle gode spillere som rammer bolden sweet :)

Synes det er fint med nyheder

Synes det er fint med nyheder om sådanne slag på golfbanen. Det er ikke hver dag man ser det eller at betingelserne er til sådan et slag. Spiller selv i viborg og vil ikke kalde mig selv som kortslående, men har drivet green på et par 4 hul på 373 meter 2-3 gange. Men her var betingelserne også perfekte selvfølgelig: medvind osv.

Langt drive i Himmerland

Jeg har engang drivet bolden præcis 375 meter på et af himmerlands par 5 huller. Hullet er 475meter langt og jeg lå 1 meter til venstre for 100meter mærket :-). Skal siges at vinden var fra højre og med samt at hullet går en smule ned af bakke, ellers ville det jo heller ikke kunne lade sig gøre.

Long Drive

Long Drive er fascinerende. Det var netop pga. liren, historierne og drillerierne at de hidtil eneste officielle mesterskaber i Long Drive i Danmark blev gennemført i 4 år fra 2005-2008, med Faxe kondi som sponsor fra 2005-2007 og hvor vinderen kom til VM (som tilskuer) i Mesquite NA, uden for Las Vegas. Forholdene er altid forskellige når man slår et golfslag, og derfor er det kun de enkelte mesterskabsrekorder der tæller.
2005: Frederik Neltoft, Kolding
2006: Mads Iversen, Skive
2007: Mads Iversen, Skive
2008: Frederik Bockhann, Rungsted (2008 var uden sponsor, så et noget mindre arrangement betalt af Green Time).
Mads Iversen slog i 2007 mesterskabsrekorden: 345,9 m. i let modvind - bolden kom til hvile i det yderste spor af travbanen 3 meter fra hegnet - slået fra travbanens anden ende - ingen har nogensinde kommet i nærheden af at få den blot igennem græsset før sidste spor, Der er ingen tvivl overhovedet at Mads Iversen i de år, var den i Danmark der suverænt slog en golfbold længst. mange snakkede og pralte, men når det kom til dagen, var Iversen urørlig. Men alle konger står for fald, så i dag kan nye konger være dukket op. Fedt hvis nogen igan tog teten og lavede et nyt DM. se evt. mere på www.longdriving.dk

En lidt trist udvikling

Det er spændende og også lidt trist at læse alle de mere eller mindre negative indlæg som har fundet vej i debatten om en glimrende artikel. I stedet for at glæde sig over, at der er blevet slået et godt slag er det i stedet blivet en usaglig debat om hvem der er bedst og om udstyret er i orden.
Golf er en gentleman sport og det bør debatten også være. Jeg kan forestillle mig, at de fleste af de navne der her bliver nævnt ikke synes det er særlig sjovt at blive hængt ud og vejet op mod alle de andre i en debat som de ikke selv er aktive i. Flere af dem er endda medlemmer i samme klub og nyder forhåbentlig at gå sammen og dyrke deres fælles interesse uden intern ballade om længde og retning.
Jeg synes det er super at vide at der i Danmark findes så mange mennesker som dygtiggører sig og at al den træning honoreres ude på banen i form at gode resultater eller personlighed tilfredsstillelse.
At sammenligne spilleres slag på tværs af bane og vindforhold virker for mig komplet tåbeligt.
Lad os i stedet håbe at alle de nævnte spillere vil fortsætte med at udvikle deres spil og og så lade dem nyde deres eget spil i stedet for at blive draget ind i en debat som er kørt lidt af sporet.
Rigtig held og lykke til alle med spillet på banen og lad os huske at glæde os over de gode slag som vi enten selv slår eller som vi ser andre slår og lade det blive ved det.